ח"כ יעקב אשר
ח"כ יעקב אשרצילום: הלל מאיר/TPS

בשבועות האחרונים פרסם משרד התחבורה מכרז להפעלת יישומון שיביא להוזלת התשלום על תחבורה ציבורית.

במסגרת המיזם, חיוב התשלום על נסיעה בתחבורה ציבורית יתבצע בסוף החודש כשהמערכת בוחרת עבור הנוסע את החבילה המשתלמת ביותר בעבורו לפי מספר הנסיעות והיעדים של הנוסעים (חופשי חודשי, נסיעות בודדות או חוזי נסיעה אחרים) ובהתאם לכך ייגבה בסוף החודש התשלום הזול ביותר שייבחר.

חה"כ יעקב אשר ששימש בכנסת ה-20 כחבר בשדולה לתחבורה ציבורית ואף פעל בועדות הכלכלה והפנים לשיפור מערך התחבורה בערים הצפופות, פנה בעקבות פרסום המכרז לשר התחבורה בצלאל סמוטריץ' וביקש להתאים את השירות גם לאלו שאינם מחזיקים טלפונים חכמים.

"אני מברך על הנגשת שירותי התח"צ והורדת גובה ההוצאה הכספית שהנוסעים ידרשו לשלם עבור נסיעותיהם, אך יש בכך טעם לפגם ופגיעה בציבור גדול בשל העובדה כי ההוזלה מותנית בכך שלנוסע יש טלפון חכם שעליו יותקן היישומון ובכך היא מדירה נוסעים רבים שלא יוכלו להנות מתשלום מופחת רק בשל כך שאין ברשותם טלפון חכם כמו אוכלוסיות מוחלשות וקשישים, וכן רבים מהמגזר החרדי הנמנעים משימוש בטלפונים חכמים בהוראת רבותיהם, למרבה האירוניה, ציבורים אלו נשענים ברובם על שירותי התחבורה הציבורית", כתב אשר.

עוד הדגיש כי "האפליה בין אזרחים והדרה של חלקים נרחבים מהציבור מהתכנית להפחתת עלות הנסיעות אינה מתקבלת על הדעת ובפרט כשהיא נעשית ע"י רשות ממשלתית, המצופה היה ממשרד התחבורה לתכנן את תנאי המכרז באופן שהמערכת תתאים לכלל הנוסעים".

בדבריו ביקש להתאים את השירות לכלל האוכלוסיה. "אבקש ממשרד התחבורה להסביר כיצד בדעתו להנגיש את המערכת ולאפשר לכלל נוסעי התח"צ להנות מהתכנית להפחתת עלות הנסיעות בתחבורה הציבורית, כשבמקביל יש להתאים את הליכי הפיתוח באופן שהמערכת תוכל לשרת את כלל ציבור הנוסעים".