אפולוניה
אפולוניהצילום: מנו גרינשפן

רשות הטבע והגנים תקיים בימי חול המועד סוכות מגוון פעילויות ואירועים ייחודיים המתאימים לכל המשפחה בגנים הלאומיים ובשמורות הטבע, ברחבי הארץ מהצפון ועד הדרום.

כמיטב המסורת תציב הרשות גם סוכות כשרות לרווחת המבקרים באתרים שבתשלום.

הפעילויות מעניקות לכל המשפחה חוויה מיוחדת באתרי הטבע והמורשת וזמן איכות לכל המשפחה בעלות דמי הכניסה לאתר בלבד (חינם למנויי מועדון מטמון של רשות הטבע והגנים, אלא אם כן צוין אחרת).

בין התאריכים 10-28 באוקטובר תפעיל רשות הטבע והגנים למעלה מ-70 תחנות מידע והסברה ברחבי הארץ באזורי הטיול המבוקשים למען המטיילים לטובת מתן מידע והמלצות על מסלולי טיול, ערכי טבע ושמירה על כללי הטיול הנכון והבטוח.

בנוסף, רשת חניוני הלילה של רשות הטבע והגנים מזמינה את הקהל ללינת שטח מפנקת בטבע, עם נוף ומורשת מכל כיוון תחת כיפת שמיים מלאי כוכבים. חניוני הלילה פזורים בכל אזורי הארץ: במדבר, ליד מים זורמים, נחל, אגם, חוף ים, חורשה, למרגלות מבצר ועוד. החניונים מציעים ללנים: מגוון סוגי לינה- לינת שטח, מאהלים גדולים, השכרת אוהלים ומזרנים, חושה/בונגלו מאובזר, מקלחות מים חמים, שירותים נקיים, שולחנות פיקניק ועוד

בין הפעילויות שתתקיימנה ברחבי הארץ:

העיר עבדת מתעוררת לחיים

בואו ללמוד על העם החופשי ביותר שחי בנגב ולהכיר שני נבטים מיוחדים במינם. הם ילמדו אתכם מהם שלושת החוקים שבזכותם הנבטים שמרו על חירותם, אם כי איך זה נגמר בסוף כולם יודעים... והכול בשירה, בריקוד ובהרבה צחוק.

סוחרי הממלכה ואומניה ימלאו את חצר המצודה הקסומה בשלל פעילויות יצירה, בדוכנים, בסדנאות ובמתחם אירוח נבטי. כמו כן יהיו הצגות מטיילות עם נטי הנבטי וקמאי המוזיקאי. בואו לצחוק, לשיר, לטעום, לדמיין, ללמוד ולדרוך ענבים בגת עתיקה.

ההצגה בשעה 11:00, 14:00
חלק מהדוכנים בתשלום.
היכן: גן לאומי עבדת
מתי: שלישי עד חמישי 15-17.10, בשעות 10:00- 16:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים

משקיעה לזריחה – מופע רב חושי חדש המוקרן על הר המצדה

אתם מוזמנים להגיע ולצפות בסיפור מצדה תוך חוויה רב חושית מרתקת. החיזיון האורקולי החדש במצדה הוא מופע מרהיב אשר מוקרן על גבי הר המצדה בשילוב הקרנות ענק בטכנולוגית VIDEO MAPPING, תאורה מתקדמת ופסקול ייחודי שהולחן על ידי שלמה גרוניך.

אנו ממליצים להגיע לפחות שעה לפני ההקרנה, כשעל רקע שקיעה ודימדומים תוכלו ליהנות מחוויה מקדימה של מתחמים שונים המאירים זוויות נוספות מסיפורו של ההר. אורך המופע כ- 45 דקות. מומלץ להגיע ב20:00 ולהתרשם גם ממופע מקדים הכולל סרט על החפירות ההיסטוריות במצדה, קולנים עם מידע בנוגע להורדוס ועוד..

היכן: גן לאומי מצדה מערב
מתי: שלישי עד חמישי 15-17.10, בשעה 20:30
הכניסה בתשלום.
מחיר: מבוגר – 50 ₪ , ילד – 40 ₪.
הנחות ללנים בחניון הלילה, למנויי מטמון ולקבוצות מעל 30 איש.


להציל את "ממלכת האור"

הרפתקה תיאטרלית בהפקה חדשה לכל המשפחה, אפופה במסתורין וחבויה תחת מעטה סוד!

השתתפו עמנו במסע לגילוי עברם של אנשי האור ויחד נחשוף תעלומות הגדולות מהחיים. מי באמת כתב את המגילות האבודות? מה היה סודם האפל של אנשי האור? מי הוא הכוהן הרשע שרודף את כוהן הצדק? והאם הביסו אנשי האור את אנשי החושך?

היכן: פארק (גן לאומי) קומראן
מתי: שלישי עד חמישי 15-17.10, בשעות 10:00, 12:00, 14:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

גן לאומי ממשית
גן לאומי ממשיתצילום: מנו גרינשפן

"הכפר הנבטי בממשית"

אנו מזמינים אתכם להצצה בחיי כפר נבטי קדום שכמו עמד מלכת לפני אלפיים שנה. כאן נוגעים בזמן שחלף, מתחברים לניחוחות העבר ומתרגשים מחוויה כמו-היסטורית צבעונית וקסומה של מראות, ריחות וטעמים ברחובות הכפר ביום ובלילה. סוחרים אותנטיים פורסים את מרכולתם: בזאר של שטיחים, "ענתיקות", רקמות, כלי נחושת, תבלינים, מור ולבונה ועוד.

לצידם דוכני אומנים ומלאכות מסורתיות: ניפוח זכוכית, קדרות, ליבוד, קליעת סלים, צורפות, פיסול באבן, ציור בחול ואריגה. כל זה בליווי מוזיקה חיה וריקוד ובאווירה ציורית. בכפר תמצאו את "המבצר", מרחב בריחה חוויתי לכל המשפחה. כל משפחה תקבל מפת אוצר ותחפש מטבעות זהב מתוך "מטמון ממשית". (המשחק בתשלום 30 ₪ לכל המשפחה).

"שיירת גמלים" ציורית וססגונית, עמוסה כל טוב ומלווה בשחקנים ונגנים, תגיע לכפר שלוש פעמים ביום – בשעה 11:00, 13:00, 15:00. סיורים מודרכים בסמטאות הכפר יצאו בכל שעה עגולה משעה 10:00.

בכפר יש גם בית קפה ציורי ומגוון דוכני מזון (בתשלום) וכן שפע סדנאות, פעילויות ומוקדי עניין לילדים (ללא תשלום).

בכל ערב יתקיים טקס נבטי שבטי ללנים בחאן הנבטי.
*חלק מהדוכנים בתשלום.
היכן: גן לאומי ממשית
מתי: שלישי עד שישי 15-18.10, משעה 10:00

מיוחד "שוק לילי" – מסתורין וקסם בלב העיר הנבטית
בשעה 20:00: מופע מוזיקלי מלהיב של להקת גרוב מקפיצה, עם מוזיקת אדמה ומדבר בליווי רקדנית עמה נפליג אל דרכי המשי.
מתי: חמישי 17.10, בשעות 22:00-20:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים

מסתורי ארמון המלך

משחק הרפתקה לכל המשפחה בארמון המלך הורדוס! חוויה מפתיעה ומאתגרת לגילאי 8 עד 108. צאו בעקבות הרמזים, החידות והדמויות המוזרות שתפגשו בדרך ונסו לגלות מה צופן לו ההר? מה מחפש לגיונר מסתורי בין חורבות ארמון ההרודיון? ומה הקשר שלו לסוד מימי התנאים ולקברו של הורדוס המלך?

ההזנקה למשחק ההרפתקה, תהיה במהלך כל שעות הפעילות בשביל העלייה אל ההר, סיורים ייצאו כל שעה עגולה בנקודת היציאה להדרכות בשביל העלייה להר. ההצגה "חיים שכאלה" למלך הורדוס תתקיים בבית הכנסת בשעות 11:00, 12:30, 14:00.

בנוסף: תתקיים פעילות מוזיקלית בתיאטרון ויתקיימו סדנאות ומלאכות קדומות במשך כל שעות הפעילות ובתשלום סמלי של 5 ₪.

היכן: גן לאומי הרודיון
מתי: שלישי עד חמישי 15-17.10, בשעות 10:00 - 15:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

רוח מדבר בחאן דרכים

ג'ירף, פלמינגו, לביאה, כהן ושומרוני נפגשו על אם הדרך... מסקרן, נכון?

הצטרפו אלינו לסיור מומחז ולפסיפס תיאטרלי משעשע בשיתוף קהל שחקנים ושלל דמויות. חגיגה צבעונית ומפתיעה בחאן הדרכים "השומרוני הטוב" באווירה מדברית אותנטית. הסיורים המומחזים יצאו מהכניסה לאתר בשעות 11:00, 13:00, 15:00.

במאהל שבחאן הדרכים יהיה הפנינג מלאכות קדומות וסדנאות יצירה לילדים. כל הסדנאות בכרטיס אחד במחיר סמלי (10 ₪). ניתן לקנות את הכרטיסים בקופת האתר.

היכן: אתר השומרוני הטוב
מתי: שלישי עד חמישי 15-17.10, בשעות 15:00-10:00
סיורים מומחזים: ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.
סדנאות היצירה: בתשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר (10 ₪).

קול פעמונים בבית גוברין - מקהלות שרות במערות

המרכז הישראלי למקהלות ולחבורות זמר (מיל"ה) מתארח בגן לאומי בית גוברין ומציג ממיטב חבורות הזמר בהופעות ייחודיות בתוך מערות הפעמון ומזמין את קהל המטיילים להאזין ולהצטרף לשירה.

12:00 – 16:00 מופעים לכל המשפחה

16:00 – 18:00 מופעים ברפרטואר משתנה

נקודות הדרכה יתקיימו בכל שעה עגולה ברחבי הגן הלאומי בין השעות 10:00 - 15:00.

היכן: גן לאומי בית גוברין

מתי: רביעי וחמישי 16-17.10 בשעות 10:00 – 18:00

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.



לעוף על הר גריזים

עליה לרגל להר גריזים בחברה טובה ושלל דמויות מקראיות, עם שחקני תיאטרון 'מקום'.

בין ברכה לקללה, שכבות הזמן ונופי בראשית נפגוש כהן שומרוני ששכח את שאבד לו. יותם מחבק העצים ממשיל המשלים וסנבלט שחולם לבנות לו בית מקדש.

ההצגות יצאו מהכניסה לאתר בשעות 11:00 ו- 13:30.
סיורים מודרכים יצאו מכניסה לאתר בשעות 10:30, 12:30 ו-15:00
במהלך כל היום תתקיים סדנה להכנת עפיפונים בתשלום סמלי של 5 ₪.
חדש באתר: סרט במבואת המבקרים החדשה ומשחק משימות חוויתי עצמאי המתאים לכל המשפחה.

היכן: אתר הר גריזים
מתי: שלישי עד חמישי 15-17.10, בשעות 10:00 - 15:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

גן לאומי אפולניה
גן לאומי אפולניהצילום: מנו גרינשפן

משחקים בעבר באפולוניה

משחקים במשחקים עתיקים בינות העתיקות באפולוניה. חשבתם פעם מאיפה הגיע אלינו משחק הדמקה? מי המציא את משחק השח מט ומי שיחק במשחק ה"טחנה" ואיך קשור לכל אלה הסביבון?

מוזמנים ליומיים של משחקים לכל המשפחה, חלקם עתיקים ופחות מוכרים בימנו, חלקם עדיין מוכרים ואהובים מאוד. מוזמנים לשחק - ולגלות מה מקורם של המשחקים, מי שיחק בהם ומתי, ולמי היה אסור לשחק, מאיזה אזור בעולם הגיעו אלינו ואיזה משחק נמצא ממש כאן באתר. אל עולם המשחקים מן העבר יצטרפו דמויות ססגוניות ברוח התקופות המיוצגות בחלק מהמשחקים וסיורים מודרכים.

היכן: גן לאומי אפולוניה
מתי: שלישי 15.10, בשעות 11:00 – 15:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

אפולוניה
אפולוניהצילום: מנו גרינשפן

פסטיבל העת העתיקה בקיסריה

בסוכות כל הדרכים מובילות לקיסריה. בואו לפגוש שליטים גדולים, להלך ברחובות העיר, לגלות את עושרה האדריכלי, לסייר בשוק הרומי הצבעוני, לנשום בריזת ים בטיילת ולחזות בגלים המתנפצים.

בחול המועד אנו מציעים לכם חוויה תאטרונית המשלבת אמנויות מופע: נגינה, לוליינות, אקרובטיקה אווירית, מיצגי תאטרון הומוריסטיים מהווי החיים בקיסריה בימי המלך הורדוס, והכול כמובן ברוח הקסומה של העת העתיקה. עוד באירוע: דוכני ממכר ופעילות יצירה ברוח התקופה (בתשלום).

היכן: גן לאומי קיסריה
מתי: שלישי עד חמישי 15-17.10, בשעות 10:00 -16:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

שמורת החולה
שמורת החולהצילום: דורון ניסים

הבית של בעלי הכנף

שפע של פעילויות לסוכות בשמורת החולה. שמורת החולה היא בית גידול לבעלי כנף, יונקים, זוחלים, דו-חיים וצמחים. בית זה הוא שריד של ביצה מפוארת ומקום בילוי לכם, כי פה תיהנו מטבע, היסטוריה ועופוריה.

לכבוד סוכות קישטנו את החורשה בשלל פעילויות מהנות במיוחד. מה מצפה לכם? זיהוי עופות, שירי ציפורים, דמויות ענק של מוטת כנפיים, ועוד. כמו כן הכנו תחנה מיוחדת על הדוברה ההיסטורית, ובה סיפור על ייבוש הביצה, ברווז משויש וסקרים שנעשים בשמורה. בסיום הפעילות תוכלו לצאת לסיור עצמאי על השביל הצף והמרשים ולבקר במיצג העופוריה.

היכן: שמורת טבע החולה
מתי: חמישי ושישי 17-18.10, 14:00-10:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה, חינם למנויים.

חוויה מעצימה בגן לאומי ציפורי
חוויה מעצימה בגן לאומי ציפוריצילום: מנו גרינשפן

ציפורי בסוכות של שלום

חוויה מעצימה ואינטראקטיבית בגן לאומי ציפורי. בפעילות למשפחות וילדים בחג הסוכות נשלב בין מסורות החג לתקופת המשנה והתלמוד. ברחובות העיר העתיקה יוקמו ארבע סוכות החג: סוכת אתרוג, סוכת לולב, סוכת הדס וסוכת ערבה, ובקרבתן יפגשו המבקרים שחקנים בדמויות מימי המשנה והתלמוד: רבי יהודה הנשיא, רבי עקיבא, ריש לקיש ואלישע בן אבויה.

סוכות של שלום בציפורי
סוכות של שלום בציפוריצילום: שרון גולדזון

המבקרים ייחשפו למלאכות קדומות וייהנו מפעילויות מגוונות: מופע מוזיקה, שחקנים, בעלי מלאכה קדומים, חוויה דיגיטלית אינטראקטיבית, סדנת חפירה, משחקי רחוב, סדנת כתב עברי קדום וסיורים מודרכים. כמו כן יהיו סדנאות יצירה בפסיפס, צביעת כדי חרס וכבישת זיתים בתשלום סמלי.

היכן: גן לאומי ציפורי
מתי: שלישי ורביעי 15-16.10, בשעות 15:00-10:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

הגן הלאומי בית שאן
הגן הלאומי בית שאןצילום: טל גליק

האימפריה חוזרת לבית שאן

הקיסר מגיע לסקיתופוליס (בית שאן) ומזמין את העם לחוויה לילית ייחודית, לקול צלילי הנבל
ובמופע להטוטי אש, יחד עם שוק לאורך הקארדו ומאכלים של נשות סקיתופוליס.

מוזיקאי אומן ידגים את כלי הנגינה שהגיעו ממרחבי האימפריה הרומית. הכול קורה בלילה לאורם של לפידי אש הפזורים באתר יחד עם חיילים רומיים האחראים על הסדר, ורוכלת השוק שמחלקת לתושבי העיר תבלינים ושיקויים לרפואה.

היכן: גן לאומי בית שאן
מתי: רביעי וחמישי 16-17.10, בשעות 18:30- 22:30
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

לאתר חברת רשות הטבע והגנים