נתניהו: איראן חוצה שוב ושוב את רף התעוזה שלהלע"מ

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו נאם הבוקר (חמישי) בטקס האזכרה לזכר חללי מלחמת יום הכיפורים, בהיכל הזיכרון בהר הרצל בירושלים והתייחס לאתגר הביטחוני שמציבה איראן בפני מדינת ישראל.

"מוקד התוקפנות הנוכחי במזרח התיכון הוא המשטר האיראני בטהראן. איראן חותרת להדק את אחיזתה בלבנון, בסוריה, בעיראק, בתימן, ברצועת עזה. היא מתחמשת בלא הרף, היא מציידת את גרורותיה בנשק מסוכן היא תוקפת את חופש השיט בנתיבי השיט הבינלאומיים, היא הפילה כטב"ם אמריקני גדול, היא תקפה בהתקפה גסה וחסרת תקדים את שדות הנפט בסעודיה, היא חוצה שוב ושוב את רף התעוזה שלה", אמר נתניהו.

לדבריו, "איראן מאיימת למחוק אותנו מהמפה. היא אומרת במפורש: 'ישראל תיעלם'. פעם אחר פעם היא מנסה לתקוף אותנו, ולכן אנו חייבים לעמוד הכן כדי להגן על עצמנו מפני הסכנה".

"איננו שואפים להיות 'עם לבדד ישכון', אבל כך נאלצנו לעמוד בתחילתה של מלחמת יום הכיפורים – שרק לקראת סופה הגיע הסיוע האמריקני. כמו ב-1973, גם היום אנחנו מעריכים מאוד את תמיכתה החשובה של ארה''ב, שאף התגברה מאוד בשנים האחרונות, וכן את הלחץ הכלכלי האדיר שארה"ב מפעילה על איראן, ציין נתניהו.

"עם זאת, אנו תמיד זוכרים ומיישמים את הכלל הבסיסי שמנחה אותנו: ישראל תגן על עצמה, בכוחות עצמה, מול כל איום. צה"ל ערוך לקדם כל איום, בהגנה ובהתקפה, כשברשותו עוצמה מוחצת. עוצמת נשק, ועוצמת רוח. זאת הרוח הכבירה שהנחיל לנו דור מלחמת יום הכיפורים", הדגיש ראש הממשלה.