לצמוח מהשכול דרך חסד ונתינה
לצמוח מהשכול דרך חסד ונתינהצילום: אמיר קלנגל

משפחתו וחבריו של רב סרן יוחאי (ג'וחא) קלנגל ז"ל התכנסו בשבוע שעבר במסגרת פעילותם בעמותת "עוף קדימה" – המעניקה תמיכה ועזרה לחיילים מעוטי יכולת.

הפעם יצאו המתנדבים מחוזקים בתלמידי ישיבת בני עקיבא "אורות יהודה" באפרת, לאיסוף חבילות אוכל מושקעות לכבוד חג הסוכות.

שורות ארוכות של ארגזים נפרשו לאורך הכביש בישוב אלעזר, בזמן שהמוני מתנדבים ממיינים סוגי אוכל מגוונים למאות ארגזים – כשכולם מיועדים למשפחות מעוטות יכולת של לוחמי צה"ל.

ברקע, עשרות ידיים צעירות של תלמידי ישיבת "אורות יהודה", אשר הגיעו לתרום את חלקם בכדי לשמור על הקשר המיוחד עם המשפחה, כששני אחיו של יוחאי קלנגל ז"ל בוגרי הישיבה.

אמיר קלנגל, אחיו של רב סרן יוחאי קלנגל ז"ל, מספר על הקמת העמותה עוד בשבוע שאחיו נהרג. ''כשישבנו שבעה זה פשוט התגלה לנו במלוא העוצמה. חיילים הגיעו וסיפרו שיוחאי היה קונה להם ולמשפחותיהם אוכל לשבת באופן קבוע. מביא להם את פרטי האשראי שלו, כל שישי. חייל אחר סיפר על כל מוצרי החשמל שנקנו לו על ידי אח שלי. כל יום הגיעו אלינו למשפחה עוד ועוד סיפורים על הטוב והחסד שיוחאי עשה לחיילים שלו, בשקט, בצניעות שלו. לא היה לנו ספק שאנחנו הולכים להמשיך את האור הזה גם אחרי מותו".

רב סרן יוחאי קלנגל, בן 25 במותו, היה מפקד פלוגה נערץ בחטיבת גבעתי, אשר קיבל אות קצין מצטיין מהרמטכ"ל. הוא נהרג בשנת 2015 בזמן סיור מבצעי בגבול הצפון, על ידי מתקפת טילי נ"ט של חיזבאללה. יחד איתו נהרג גם נהגו האישי סמ"ר דור חיים ניני ז"ל ממושב שתולים. בן 21 במותו. כמה ימים אחרי האירוע, כשהבינו במשפחה את גודל התרומה של יוחאי לחייליו, הקימו את עמותת "עוף קדימה", הממשיכה לדאוג לרווחת החיילים, הכוללת גם – רכישת ציוד וביגוד לחיילים, מתן סיוע לחיילים בודדים ועוד.

ראש ישיבת בני עקיבא "אורות יהודה", הרב אליהו אידלברג, סיכם: "יוזמה זו מחברת אותנו אל משפחת קלנגל היקרה והאהובה, המלמדת אותנו לצמוח מהשכול דרך חסד ונתינה".

צילום: אמיר קלנגל