חוף דור ומלון נחשוליםקובי פינקלר

סמל סתיו פורח עכשיו בגאון. הסתוונית, זו של הסתיו וכשמה כן הוא. סתוונית ירושלים, סתוונית היורה פורחת בכל פינה שניתנת לה הזדמנות.

לחופו של הים התיכון, על תל דור ולמרגלות רכס הכרמל על רצועת חוף לבנה, בין מרחבי דשא ירוקים, גינות מטופחות ומוקף מפרצי ים טבעיים, לגונות של מים צלולים, איים קטנים סמוכים אל קו החוף, אתרים היסטוריים, דגים, ציפורים ונוף עוצר נשימה של שקיעות קסומות, פורחים עכשיו פרחי הסתיו. סתווניות, כרכומים ונרקיסים.

סתווניות
סתווניותצילום:קובי פינקלר

תוסיפו לכך, את השביל הקסום שנבנה בראש התל, את חוף דור, או חוף נחשולים או טנטורה או במספר מילים, החוף היפה ביותר בארץ ותקבלו מוצר מושלם.

חוף דור
חוף דורצילום:קובי פינקלר

לא בכדי הוקמה במקום הזה עיר נמל, שנבנתה וחרבה, נלחמה והושמדה ובתוך מימיה חבויים אוצרות של ממש.

מדריכי מוזיאון המזגגה הסמוך שמכירים כאן כל פינה מעל ומתחת לפני הים, מספרים כי ספרו במצולות לא פחות מ-28 ספינות שנטרפו בים וכי במקום נמצא המטמון הגדול ביותר שנמצא אי פעם. גם כסף וגם פתיל התכלת השווה זהב.

הגן הלאומי תל דור

בתל דור נמצאים שרידיה של העיר דור, עיר נמל עתיקה שהוקמה במקום בשל המפרצים הטבעיים שעל קו החוף. התל מתרומם מעל קו הים, אפשר לצפות ממנו תצפיות מרהיבות, והוא טומן בחובו ממצאים מרגשים ומרתקים.

עיר הנמל דור נוסדה בתקופה הכנענית (לפני כ-3,500 שנה). הספינות עגנו במפרצים הטבעיים למנוחה או מצאו בהם מחסה מפני סערה, וכך נולד הצורך ביישוב שיספק לעוגנים כאן גם שירותים נוספים. דור גדלה והייתה לעיר גדולה ומבוצרת, ויעידו על כך מבני הציבור, בתי המגורים הפרטיים, וכמובן, החומות הגדולות, ששרידים מהן נותרו בחלקו המערבי של התל.

העיר ידעה ימים של שגשוג ותהילה, וגם תקופות של חורבן ודלות, והיא ניטשה רק בתקופה הביזנטית. שרידי התקופות השונות נתגלו בחפירות שנעשו בתל בעשורים האחרונים, ובהן נמצאו פריטים מעניינים וייחודיים. למשל, נמצאו כאן כלים ממצרים, שמקורם בספינות המצריות שעגנו במקום, וגם רצפות פסיפס, עוגנים מכמה תקופות ועוד.

הממצאים מוצגים ב"מוזאון המזגגה" בקיבוץ נחשולים הסמוך, מספר את סיפורה המרתק של העיר דור.

במרחק נגיעה מהים-מלון חוף נחשולים ווילה השונית.

על שפת הים, כמתווך בין המוזיאון לחופים ומפרצים הרבים ממוקמות 24 סוויטות ג'וניור ודה-לקס, המשקיפות אל הים ונמצאות במרחק נגיעה מהמים, מתוכם ארבע סוויטות מפוארות המתאימות למשפחות וממוקמות בקומה השנייה.

אחד המקומות היפים למשפחה נמצא בתוך הקיבוץ והוא חלק מהמלון, וילה השונית. מדובר במבנה חד קומתי, בן חמישה חדרי שינה משפחתיים, ארבע מקלחות, סלון ענק עם שולחן ל- 14 סועדים וכולו טובל בירק ובטוב טעם.

וילה השונית
וילה השוניתצילום:קובי פינקלר

מגוון אולמות לאירועים, בית כנסת מובנה ובעיקר מיקום.

במלון , 113 יחידות אירוח מגוונות לזוגות, בודדים ומשפחות כשבמסעדת המלון ניתן ליהנות מארוחות כשרות ועשירות וברמה גבוהה.

בארוחת הבוקר המוגשת בבניין קסום על חוף הים, בבופה, מבחר גבינות קשות (צהובה, בולגרית, מוצרלה, מוצרלה מעושנת), גבינות בטעמים (עירית, זיתים, בצל ירוק ועוד), מבחר מעדני הבית, מזנון סלטים עשיר וצבעוני, ירקות טריים, מבחר דגים כבושים, ביצים, לחמים ולחמניות טריים בטעמים, ריבות, דגני בוקר ועוד. חוויה על המים.

בימים אלו תעבור מסעדת המלון, שיפוץ, יורחבו החדרים, הקבלה ופינות החמד במקום.

סיפורה של עיר שהייתה כאן והיום שרידיה מספרים את עברה המפואר וסיפורו של מלון.

איך מגיעים?

לפריחה ולתל- נוסעים בכביש הפנימי עד לנחשולים. חונים במגרש החניה הצפוני, עולים לפי השילוט האדום לרכס. מימין בימים אלו מאות חצבים משמאל הים ובתווך הטיילת החדשה.

למלון- נוסעים עד למגרש החניה לחוף דור ושם נכנסים בשער הצהוב.