נשיא גרמניה סמוך לזירת הפיגוע
נשיא גרמניה סמוך לזירת הפיגועצילום: REUTERS/Fabrizio Bensch

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שוחח בטלפון היום (חמישי) עם עמיתו נשיא גרמניה פרנק וולטר שטיינמאייר, בעקבות הפיגוע האנטישמי שהתרחש אתמול בבית הכנסת בעיר האלה בגרמניה.

השניים דנו בפעולות הננקטות על ידי ממשלת גרמניה לחקירת הפיגוע ובחשיבות המאבק הבלתי מתפשר באנטישמיות על כל צורותיה. נשיא המדינה הדגיש את הצורך לפעול ללא פשרות כנגד האנטישמיות, וגינה בחריפות את הפיגוע שאירע בבית הכנסת היהודי במהלך יום הכיפורים.

בשיחתם אמר ריבלין: "אנו מעריכים את כל שעושות הרשויות בגרמניה בכדי להגן ולשמור על בטחון יהודי גרמניה, ומפצירים בכם להמשיך ולעשות זאת ביתר שאת. אני מעריך את תמיכתך ואת תמיכתה של הקנצלרית בקהילה היהודית ואת המחוות האישיות שלכם כמו גם את ביקורך בבית הכנסת מוקדם יותר היום''.

הנשיא הוסיף: "אנו שותפים במאבק נגד אנטישמיות ונאו-פאשיסטיות. עלינו ללמוד מן האירוע הנורא הזה בכדי להבטיח ולוודא שלא ישוב. פאשיזם וניאו-פאשיזם, והרמת ראשה של האנטישמיות, הם סיבה לדאגה עבור העולם כולו''.

נשיא גרמניה אמר לנשיא ריבלין כי הוא שותף מלא לדאגה הישראלית: "אני חש את כאבכם, דאגתכם ופחדכם ושותף מלא לכך. אמרתי גם בביקורי בבית הכנסת בהאלה שלא די בהבעת הצער והוקעת המעשה. על גרמניה לממש את התחייבותה ההיסטורית להגנה על חיי היהודים".