אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמןצילום: קובי ריכטר/TPS

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח''כ אביגדור ליברמן, התייחס הערב (חמישי) לתוקפנות האיראנית ולפלונטר הפוליטי שמונע הקמת ממשלה חדשה בישראל.

לדברי ליברמן, חרף השימוש הפוליטי שנעשה באיום האיראני, "לא מדובר בספין ולא בהפחדה אלא באיום מוחשי וממשי". הוא אמר כי איראן "חייבת להבין" מה ההשלכות אם תחליט לתקוף את ישראל.

"אני חושב שעדיין לא הפנימו את איום הטילים המדויקים", הסביר. "אם דיברנו על איום בנשק לא קונבנציונלי כאיום קיומי - האיום הטילים המדויקים הוא איום בלתי נסבל".

בראיון לעודד בן עמי בחדשות 12 האשים ליברמן את נתניהו במניעת ממשלת אחדות. "צריך להבין שראש הממשלה תקף, גידף ודיבר נגד רעיון ממשלת האחדות כל מערכת הבחירות", אמר. "הוא מבין שאין לו ברירה אלא לדבר בעד ממשלת אחדות כשבפועל הוא עושה הכל כדי להכשיל אותה. אני לא ממהר לשום מקום, אנחנו מחכים שמלאכת הרכבת הממשלה תעבור לגנץ - ואז נדבר כמו שצריך.

''אנחנו מתחייבים לעשות הכל על מנת לא להגיע למערכת בחירות שלישית. כרגע ברור, מעבר לכל ספק, שנתניהו מוביל אותנו למערכת בחירות שלישית, מנסה להוביל אותנו".

ליברמן הוסיף: "שמתי הצעה שקולה ומאוזנת שמטיבה עם נתניהו והליכוד. אימצתי את מתווה הנשיא. צריך לדבר על קווי היסוד. נתניהו מדבר על 4 מיליארד שקל תוספת לביטחון. מאיפה הכסף יבוא? מה עם חוק המרכולים, גיוס הישיבות, הנכים? נתניהו הקים גוש של חרדים ומשיחיים ורוצה להביא את כל הגוש הזה. זה אבסורד, הוא היה מוכן להקריב איש ליכוד בכיר, אבי דיכטר, יו"ר ועדת חוץ וביטחון, אבל לא לגעת במשה גפני שיו"ר ועדת הכספים. כשזה יעבור לגנץ - שעון החול יתחיל לתתקתק והכל יסתדר".

ליברמן הבהיר שלא ידרוש מנתניהו להתפטר עד אשר יהיה פסק דין חלוט ולא עם ההחלטה בדבר הגשת כתב אישום נגדו. "נתניהו הוא יו"ר הליכוד, ראש ממשלה מכהן, אין לי בעיה עם שום התחשבנות ואני לא פוסל אותו. אני משתדל להתעלות מעל כל המשקעים והחשבונאות האישית. ישראל זקוקה לממשלה רחבה ויציבה שמסוגלת לקבל החלטות קשות.

''כשראש הממשלה מדבר על תכנית הרב-שנתית לצה"ל והוספת 4 מיליארד שקל בשנה - אי אפשר לעשות את זה בממשלה צרה. צריך לחתוך בבשר, צריך ממשלה יציבה ל-4 שנים. אני מהמר על כך בטלוויזיה שלא יהיה סבב בחירות שלישי ונגיע לממשלה", כך ליברמן.

תגובת הליכוד: ''ליברמן מודיע שהוא מחכה שהמנדט יעבור לגנץ והוא ממשיך לסרב להתחייב בקולו שיצביע נגד ממשלת מיעוט של השמאל שתיתמך בהקמתה על ידי המפלגות הערביות. הליכוד פועל להקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה, וכפי שהציע הנשיא בלי פסילה של אף מפלגה. מי שבולם אותה זה ליברמן שמתואם לחלוטין עם יאיר לפיד''.