ארדואן
ארדואןצילום: רויטרס

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, מאיים לפתוח את גבולות טורקיה ולאפשר למיליוני מהגרים סוריים בלתי חוקיים לחצות את הגבול ולהיכנס אל מדינות היבשת.

בנאום שנשא ביום חמישי בפני חברי מפלגתו באנקרה, אמר ארדואן כי "אם מדינות אירופה יתייגו את המערכה הצבאית שלנו ככיבוש, אני אפתח את שערי טורקיה ואשלח אליכם 3.6 מיליון מהגרים".

הוא הוסיף כי טורקיה תמשיך לכלוא בשטח בו היא שולטת את אנשי ארגון דעאש שנעצרו בשנים האחרונות ולהחזיר אותם למדינות המוצא שלהם, כאשר נשים וילדים יעבור תוכנית להפחתת הקיצוניות שלהם.

הנשיא הטורקי סיפר כי כוחות צבא טורקיה הרגו 109 מאנשי "הכוחות הסוריים הדמוקרטיים" הפועלים בשיתוף פעולה עם הכורדים, אם כי בכוחות הסוריים טוענים כי נהרגו שלושה לוחמים בלבד ועוד 25 אזרחים נפצעו בהפצצות הטורקיות.

גולנור אייבט, אחד מיועציו של ארדואן, אמר לרשת CNN כי "הנשיא טראמפ והנשיא ארדואן הגיעו להסכמה מה בדיוק יהיה המבצע הצבאי. טראמפ יודע בדיוק מה יהיה היקף המבצע".

למרות דבריו של אייבט, גורמים בכירים בצבא ארה"ב הביעו ביקורת קשה על החלטתו של טראמפ לסגת מסוריה ולהותיר את הכורדים לבדם מול צבא טורקיה. בראיון לרשת CNN אמרו כמה מהם כי המבצא הטורקי עצר לחלוטין את הפעילות שלנו נגד דעאש. אנו חשים שהפקרנו את הכוחות הכורדיים שלחמו לצידנו במשך שנים ארוכות".