יולי אדלשטיין
יולי אדלשטייןPhoto by Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שהגיע בפריימריז האחרונים למקום הראשון ברשימת הליכוד, תוהה מדוע ישנם דתיים-לאומיים שמתעקשים להישאר מגזריים בפוליטיקה הארצית.

בראיון לעיתון ''שביעי'' נשאל אדלשטיין מה דעתו על הציונות הדתית, והשיב: ''אנשים מדהימים, מתייצבים לכל משימה שנקראים. ילדיי גדלו על 'כלל ישראליות'. משום מה כשזה מגיע לפוליטיקה, יש מי שמנסה להישאב למגזריות ולשכוח שב-DNA שלנו אנחנו חושבים על הכלל. לכן מקומם של אנשי הציונות הדתית הוא בליכוד''.

אדלשטיין נשאל על ידי הכתב משה ויסטוך מה דעתו על בנימין נתניהו, והשיב: ''מנוסה ביותר, בין המדינאים הבולטים בעולם. גם איש ספר. מרתק לנהל איתו שיחות לאו דווקא על נושאים פוליטיים אלא גם על ספרות והיסטוריה''.

בנוגע לממשלת האחדות שלא נראית באופק, יו"ר הכנסת מציע לכחול לבן ללמוד מארבעת המינים: ''בכחול לבן צריכים להבין – אחדות אמיתית היא לא כזו שפוסלת מישהו אחר שלא בא טוב בעין. אין שום סיבה שכחול לבן לא יצטרפו לממשלת אחדות. גם הם מוזמנים להביא עימם מפלגות נוספות כמו העבודה וישראל ביתנו.

''עוד רגע נכנס חג הסוכות שהוא סמלי ביותר לכך: ארבעת המינים פסולים אם חסר בהם הערבה, ההדס, הלולב או האתרוג. רק כשהם מאוגדים יחד – ניתן לברך עליהם", אמר אדלשטיין.

לדבריו, רוטציה בתפקיד ראש הממשלה היא ''פתרון רחוק מלהיות אידיאלי, אך במצב של תיקו בין ימין לשמאל הוא הפתרון היחיד הקיים. אם שמיר ופרס הצליחו ב-84 'ועוד הובילו ממשלה טובה, אין סיבה שנתניהו וגנץ לא יצליחו. כדי שמשהו יזוז צריך לפני הכל לשבת ולדבר''.