בלאט. בקרוב שגריר?
בלאט. בקרוב שגריר?צילום: רויטרס

27 שנים אימן דייויד בלאט כדורסל בליגות השונות וכנראה שפרישה זהו עניין של זמן מועט. המאמן הישראלי-אמריקאי שהיה לישראלי הראשון שמאמן בליגת הכדורסל הטובה בעולם, ליגת ה-NBA וגרף שלל זכיות והישגים לכל אורך קריירת האימון שלו, מחשב מסלול מחדש.

לפני פחות מחודשיים הודיע בלאט כי חלה במחלת הטרשת הנפוצה, וביחד עם ההחלטה של קבוצתו היוונית, אולימפיאקוס, לפצל את הקבוצה לשניים - קבוצה לליגה וקבוצה לאירופה, הוחלט כי זה יאמן את הקבוצה במפעל האירופי, מפעל היורוליג היוקרתי. אף אחד משני הצדדים לא ידע כי הסוף יגיע כל כך מהר.

תבוסה במחזור הפותח של העונה ביורוליג לוילרבאן הצרפתית בשבוע שעבר בתוצאה 82:63, הביאה להודעת אולימפיאקוס כי היא נפרדת מהמאמן הישראלי המוערך שהגיע אליה רק לפני שנה בקול תרועה רמה.

היום (חמישי) החל לחשב בלאט מסלול מחדש, נוכח מחלתו אך לא רק. בראיון שהעניק ל"בוסטון גלוב", אמר המאמן הישראלי כי "אני מחכה לצעדים והאתגרים הבאים שלי, כי תמיד רציתי לעשות יותר. אחרי 12 שנה כשחקן מקצועני ו-27 שנה כמאמן, הגיע הזמן לעבור לשלב הבא של חיי. אני מצפה לו. לפעמים חלון נסגר ודלת נפתחת".

בראיון שלח בלאט רמז למה שמה שמעניין אותו לאן הוא מכוון את עצמו: "תמיד חלמתי להיות שגריר, דיפלומט עבור ישראל. תמיד רציתי לעזור למדינה".

בלאט סיפר כי המגבלות הרפואיות לא היו העילה לפיטוריו מאימון אולימפיאקוס, ולא הן שגרמו לקבוצה להיראות לא טוב בפתיחת עונת היורוליג, אך כן עמדו ברקע הדברים. "לא רציתי להשתמש במחלה שלי כתירוץ, אבל בשיחות עם ההנהלה הייתי צריך להיות כן לגבי המגבלות המסוימות שהיו לי. עם זאת, היו הרבה בעיות בקבוצה. שיחקנו רק משחק אחד, וזה לא התחיל היטב. ישבנו יחד והחלטנו שמוטב עבור כולם שניפרד, אין משקעים".