ועדת פרס נובל הכריזה בצהריים (שישי) על ראש ממשלת אתיופיה, אביי אחמד, כזוכה בפרס נובל לשלום לשנת 2019.

הפרס יוענק לראש ממשלת אתיופיה בעקבות הסכם השלום שנחתם בשנה האחרונה בין אתיופיה לאריתריאה, אחרי 20 שנים של מלחמה ועוינות.

נשיא המדינה ראובן ריבלין בירך את ראש ממשלת אתיופיה: ''ברכות חמות, ידידי ראש ממשלת אתיופיה אביי אחמד עלי, עם ההודעה על זכייתך בפרס נובל לשלום. אביי יקר, אתה מנהיג של השראה ותקווה המוביל שינויים אמיצים למען אזרחי ארצך ולמען שלום העולם כולו. אנו שולחים לך חיבוק חם מכל ידידיך במדינת ישראל".

אתמול הכריזה ועדת פרס נובל על הזוכים בפרס נובל לספרות לשנים 2018 ו-2019. הזוכה לשנת 2018 היא הסופרת הפולנייה אולגה טוקרצ'וק, והזוכה לשנת 2019 הוא הסופר והמחזאי האוסטרי פטר הנדקה.

טוקרצ'וק בת ה-57 חתומה על רבי מכר רבים בארצה. בשנה שעברה זכתה בפרס מאן בוקר הבינלאומי על הרומן "טיסות". בין נימוקי ועדת פרס הנובל, נאמר כי טוקרצ'וק זכתה בפרס על "דמיון נרטיבי בעל תשוקה אנציקלופדית, המציב חציית גבולות כדרך חיים".

פטר הנדקה בן ה-76 הוא סופר ומחזאי אוסטרי, אשר תורגם ליותר מעשרים שפות וזכה לאורך הקריירה בפרסים ספרותיים רבים. "עבודתו המשפיעה, אשר חקרה באמצעות כושר המצאה לשוני את ההקף והייחודיות של החוויה האנושית".