השר זאב אלקין
השר זאב אלקיןצילום: TPS

השר זאב אלקין, שעומד בראש הוועדה הכלכלית לתיאום בין ישראל לרוסיה, שוחח הערב (מוצאי שבת) עם "ישראל היום" ותקף בחריפות את ההתנהלות הרוסית בפרשת מאסרה של הישראלית נעמה יששכר.

"העונש נראה בלתי סביר ובלתי מידתי ביחס למעשה שעשתה. ברור לכולם שניהול התיק לא היה הגון ולא עמד בסטנדרטים שהמערכת המשפטית הרוסית קבעה במקרים דומים בשנים האחרונות. מדובר בהתעמרות בבחורה ישראל ממניעים אחרים לגמרי. אני חושש שהתיק הזה אינו פלילי-משפטי", דברי אלקין, החבר בקבינט המדיני ביטחוני.

"מדינת עשתה ותמשיך לעשות כל מה שהיא יכולה כדי להביא לשחרורה של נעמה יששכר. אך המפתחות עדיין המפתחות נמצאים בידי רוסיה".

משרד החוץ פרסם לפני כניסת השבת הודעה רשמית בה אמר כי "ישראל רואה בחומרה את פסק הדין. מדובר בענישה כבדה וחסרת פרופורציות כלפי צעירה ישראלית ללא עבר פלילי, אשר הייתה בטיסת מעבר בשדה התעופה במוסקבה, בדרכה לישראל. לצערנו, השלטונות הרוסיים לא נענו עד כה להפצרותינו לטפל במקרה בהלימה לנסיבות מעצרה".

נעמה יששכר עלתה ב-9 באפריל על טיסה מהודו בדרכה חזרה לישראל. במהלך עצירת ביניים במוסקבה עיכבו אותה אנשי הביטחון בנמל התעופה, אחרי שנמצאו 9.5 גרם קנאביס במזוודה ששלחה בבטן המטוס.

כעבור 24 שעות היא נלקחה משם לחקירה, ואתמול הוטל עליה עונש מאסר של 7.5 שנים בגין הברחת סמים. בחודשים האחרונים מצאה יששכר את עצמה מוחזקת כמנוף לחץ על ישראל לשחרר את ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב, המבוקש להסגרה על ידי ארצות הברית.