נעמה יששכר
נעמה יששכרצילום: באדיבות המשפחה

יו"ר הימין החדש, ח"כ איילת שקד, הגיבה על החלטת בית המשפט ברוסיה לגזור 7.5 שנות מאסר על נעמה יששכר (26), הישראלית שנעצרה במוסקבה לפני ארבעה חודשים והורשעה בהברחת 9.5 גרם קנאביס.

''העונש שקיבלה נעמה יששכר לא מידתי ביחס לעבירה. אני מצפה ממערכת המשפט ברוסיה לעשות משפט צדק בשלב העירעור. להבנתי ראש הממשלה פועל לפתרון הבעיה מול הדרגים הגבוהים ביותר ברוסיה. אני מאחלת לנעמה ולמשפחתה שתשוב בשלום ובמהרה הביתה", אמרה שקד.

שר המשפטים, אמיר אוחנה, הביע תקווה כי ארה"ב תתגייס למען שחרורה של נעמה יששכר מהכלא הרוסי, לנוכח היותה גם אזרחית אמריקאית. "אני מניח שלאמריקאים יש אינטרס שנעמה לא תשב בכלא הרוסי ואני מקווה ומאמין שתהיה גם התערבות מצידם", אמר אוחנה לערוץ 12 והדגיש כי ישראל עושה את המיטב והמירב כדי להביא לשחרורה של נעמה.

נציין כי נעמה שוחחה עם חברתה בטלפון מנמל התעופה ברוסיה, רגעים לפני מעצרה. את הקלטת השיחה פרסמו בימים האחרונים חבריה של יששכר בפייסבוק. "אני לא מבינה, זה מרגיש לי כמו סרט. אני באמת לא יודעת מה לעשות", הוסיפה נעמה בשיחה. "למי אני מחכה? למה אני מחכה? אני אבודה, אין לי מה לעשות כבר. משטרה, הם לוקחים אותי", כך הסתיימה השיחה.

במהלך עצירת ביניים במוסקבה עיכבו אותה אנשי הביטחון בנמל התעופה, אחרי שנמצאו 9.5 גרם קנאביס במזוודה ששלחה בבטן המטוס. כעבור 24 שעות היא נלקחה משם לחקירה, וביום שישי הוטל עליה עונש מאסר של 7.5 שנים בגין הברחת סמים.

שלא באשמתה היא נקלעה לפרשה סבוכה, שבמסגרתה היא מוחזקת כמנוף לחץ על ישראל לשחרר את ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב, המבוקש להסגרה על ידי ארצות הברית.