ארבעת המינים של ריבלין
ארבעת המינים של ריבליןצילום: חיים צח/לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין קיבל הבוקר (ראשון) את ארבעת המינים מזלמן וולף ומאיר זיילר, והם יוצבו בסוכת בית הנשיא לנטילה בימי החג.

הנשיא בחן את טיבם של ארבעת המינים, הודה לזלמן ולמאיר ואיחל להם ולכל בית ישראל חג סוכות שמח. ״ארבעת המינים, כמו כל שבטי ישראל, חזקים מכל כשהם מאוגדים יחד. מי ייתן ונלמד מהם גם אנחנו״, אמר ריבלין.

בית הנשיא ייפתח לציבור הרחב ביום חמישי הקרוב, בין השעות 10:00-16:00, וריבלין יארח את אזרחי ישראל בסוכתו.

השנה יתקיים האירוע תחת הכותרת "מגלים אוצרות בסוכת הנשיא", ובשיתוף המשרד לירושלים ומורשת יהנו המבקרים ממגוון פעילויות לכל המשפחה וללא תשלום.

סוכתו המסורתית של הנשיא תקושט בעיצובים מקוריים בשיתוף משרד החקלאות ופיתוח הכפר, בנושא זני ענבים למאכל ויין. מעת לעת יצא הנשיא לברך את אורחיו בברכת חג שמח ושנה טובה.

בין הפעילויות במתחם ייהנו המבקרים ממפגש עם חוזה המדינה, במרפסת המפורסמת בבאזל ויוכלו להצטלם על רקע המרפסת. כמו כן יוכלו לחשוף שרידים ארכיאולוגיים ולסנן עפר שהוצא מאתרים ארכיאולוגיים ברחבי ירושלים. קהל המבקרים מוזמן להביא עמו תמונות ומכתבים מהאוסף האישי או המשפחתי שיסרק וייאסף אל הארכיון הלאומי על מנת להעשיר את התיעוד ההיסטורי מתקופות שונות בארץ ישראל.

בפעילויות נוספות יתנסו המבקרים בסרטון מציאות רבודה ויוכלו לבקר בכותל, הר הבית וכנסיית הקבר. דוכני יצירה יאפשרו חריטה על מטבעות עתיקים ועוד. סוכת הנשיא תקושט ותעוצב בשיתוף משרד החקלאות ופיתוח הכפר, ותתמקד השנה בזני ענבים למאכל ויין ואף תציג את ההיסטוריה של יצירת היין.