ראש המוסד יוסי כהן
ראש המוסד יוסי כהןצילום: לע"מ

בכירים במוסד הגיבו היום (ראשון) לראיון עם ראש המוסד יוסי כהן שפורסם בעיתון החרדי "משפחה", שכלל גם התייחסויות באשר לתכניותיו לעתיד.

"ראש המוסד יוסי כהן לא התבטא מעולם בפני עיתונאים בנושא כוונותיו הפוליטיות", אמרו הבכירים. לדבריהם ראש המוסד "לא פירט דבר לגבי מדיניות חיסולים ישראלית שקיימת או לא קיימת".

מקורבים לראש המוסד אמרו לגלי צה"ל כי כהן "מעולם לא הביע כוונה להיכנס לפוליטיקה". על הכתבה אמרו המקורבים: "עיתון 'משפחה' ביקש לעשות עליו כתבה, אבל הוא לא רצה בה ולא יצר אותה".

עורך ''משפחה'' יוסי אליטוב התייחס לסערה שחולל הראיון, בעקבות העובדה שראש המוסד לא מדבר עם התקשורת בפומבי. "לא צריך להיסחף. ראש המוסד יוסי כהן אינו מתראיין לעיתונים, אבל בהחלט מופיעים בכתבה מונולוגים ושיחות סגורות מראשי זרועות המודיעין של ישראל השופכים אור על ההתמודדויות של ישראל בכל הזירות הסוערות. מומלץ לקרוא", כתב אליטוב.

בריאיון השנוי היתה התייחסות לדבריו של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, קאסם סולימאני, לפיהם איראן סיכלה ניסיון של ישראל להתנקש בחייו. כהן צוטט בעיתון משפחה: "עם כל הכבוד לדברי הרהב שלו. הוא עוד לא בהכרח עשה את הטעות שתכניס אותו למועדון היוקרתי של רשימת המחוסלים הפוטנציאליים של המוסד. הוא יודע מצוין שחיסול שלו הוא לא דבר בלתי אפשרי. פעילותו מוכרת ומורגשת בכל מקום, אנחנו מכירים אותה ונלחמים בה. אין ספק שהמערך שהוא הקים מהווה אתגר משמעותי למדינת ישראל".

בנוגע לחיסולים של אנשי חמאס שמבצע המוסד אמר כהן: "אל תצפו שנפרסם את רשימת החיסולים. מתבצעים לא מעט חיסולים, אבל האויב שינה אסטרטגיה. האויב כבר לא ממהר לייחס לנו חיסולים משיקולים שלו, אבל אם יש מישהו שמחסלים בלי חשבון – אלה אנשי חמאס בחו"ל. מהסוכנים המקומיים ועד החבר'ה שמבצעים את הרכש של הנשק שמכוון נגד מדינת ישראל. אנחנו מסירים איומים, לא נוקמים. כל מי שבונה איום יותר משמעותי נגד מדינת ישראל - אנחנו שם".