משה גפני
משה גפניצילום: פלאש 90

חברי הכנסת של 'דגל התורה', יחד עם נציגי המפלגה בזירה המוניציפאלית, התכנסו אמש (שני) בסוכתו של יצחק רביץ, ראש מועצת טלזסטון לסיכום 'שנת הבחירות'.

במהלך המעמד התריע יו"ר התנועה ח"כ משה גפני מפני מערכת בחירות שלישית ואמר כי הן מביאות למלחמות אחים.

“אני לא שולל את המציאות שיכול להיות שנלך לבחירות נוספות. אני שולל את המציאות הזו, מפני שזה פשוט אסון כלכלי של כל המדינה. זה אמנם קיים במדינות אחרות היום – בספרד, באיטליה, בצרפת, באנגליה, במקומות רבים אחרים, שהולכים עוד הפעם לבחירות ועוד הפעם לבחירות ואין הנהגה.

“בהיסטוריה של העולם, כשאין הנהגה זה מביא למלחמת אחים. זה מצב מסוכן, המדינה נמצאת במצב מסוכן – היא עומדת מול סכנות מאיראן, סכנות שאני כמובן לא אפתח פה לשטן ולא אומר דברים שאני כן יודע, ולא את הכל אני יודע, ובמקום שיישבו ויכינו תוכניות ויבנו תקציבים, והתקציבים הללו יתמודדו עם אותם כלים מתוחכמים שיש לאיראנים – ואנחנו מתמודדים עם המציאות הזו שפה יושבת מדינה למעלה משנה בפגרה, לא עושה כלום, לא דנה בדברים האלה, לא מביאה כסף, לא עושה רפורמות שאיתן צריך לפעול”, הבהיר.

בדבריו התייחס לפלונטר הפוליטי. “סיכמנו עם ראש הממשלה שהולכים יחד איתו ושהוא הולך יחד איתנו, אין מציאות שהוא יעזוב אותנו, גם אין לו את היכולת לעשות את זה והוא לא רוצה וגם אנחנו לא רוצים ומולנו, לאחר שיחזיר את המנדט לנשיא – הנשיא יטיל את התפקיד על בני גנץ, שלהערכתנו לא יוכל להרכיב ממשלה”.

גפני העריך שגנץ לא יכול לבנות על הערבים. "הוא לא יכול לבנות על ליברמן יחד עם מרצ, זה דבר שהוא כמעט בלתי מציאותי, הגם שליברמן הפתיע בזה שהוא אומר דבר אחד ועושה דבר אחר ומקיים דבר שלישי – המציאות היא שאי אפשר כנראה לעשות ממשלה. ואז יש 21 יום שהנשיא מעביר את זה לכנסת, וצריך לנסות להרכיב קואליציה, שהיא תורכב לא מאותם 55, אלא יכול להיות שיהיה אפשר להביא ממקומות אחרים”.

בדבריו עקץ את ש"ס וטען כי מנהיג הציבורי הליטאי הרב קנייבסקי הביא קולות לש"ס. "מרן שר התורה עשה את מערכת הבחירות גם בשביל ש"ס, הם לא מודים בזה. לא חברי, לא יפה, גם לא הכרת הטוב. מרן שר התורה נתן להם קולות. ראו בתקשורת בכנסים את הציבור אומר שבגלל הגעתו יצביעו ש"ס. איך לא מודים בדבר הזה. כל מי שיושב פה יודע שזה בגלל המערכת שעוררה את האנשים לכינוסים. לא קיבלנו הכרת הטוב", אמר.