התפילה החגיגית ב''אבוהב''
התפילה החגיגית ב''אבוהב''צילום: אלישמע סנדמן

מאות גברים ונשים התאספו לפנות בוקר (שלישי) בבית הכנסת העתיק "אבוהב" בצפת, לתפילת ההלל המסורתית בהשתתפות הרב שמואל אליהו ורבנים נוספים.

תפילה ייחודית זו תפסה תאוצה בשנים האחרונות ומתקיימת מידי חול המועד בערים צפת, ירושלים, וחברון. החזן נועם בוסקילה שעבר לפני התיבה בליווי בעלי מנגנים נוספים, סיפר בסיום התפילה: "בית הכנסת היה גדוש במאות מתפללים אבל לא אמר אדם צר לי המקום. רוממות גדולה. הייתה תחושה של שמחת ירושלים, ממש 'עומד אחר כותלינו'".

מאות בתפילת הלל עם הרב אליהו בצפתאיגוד רבני קהילות

מחר (רביעי) תתקיים תפילה נוספת סמוך לשערי חולדה בחסות עיריית ירושלים. התפילה ברחבת דוידסון - הכותל הדרומי, תהיה במעמד ראש עיריית ירושלים משה ליאון והרב אליהו. לאירוע צפויים להגיע אלפים רבים מכל רחבי הארץ, ובכמות כפולה מבעבר. מארגני התפילה מסרו כי "מפאת העומס הצפוי אנו ממליצים להגיע מוקדם בבוקר על מנת להצליח להיכנס לרחבת התפילה".

לאור ריבוי המתפללים הצפויים להגיע לחברון ביום חמישי, התפילה תיערך השנה ברחבת המערה החיצונית. מארגני התפילה בעיר האבות, איגוד רבני קהילות והיישוב היהודי בחברון, מסרו "ההחלטה להוציא את התפילה לרחבת המערה התקבלה בעקבות סגירת מערת המכפלה בשנה שעברה, לאחר שכמות המתפללים מילאה את המערה עד אפס מקום. שמחים ומתרגשים לראות את ההתעוררות הלבבות הגדולה לתפילה עם ניחוח של בית מקדש. מבקשים מהציבור לבוא עם לב פתוח ומי שיש גם כלי נגינה".