פורץ
פורץצילום: ISTOCK

גל גניבות פוקד בשבועות האחרונים את הקהילה החרדית בקריית גת וגורם לתחושת חוסר ביטחון בקרב התושבים.

תושבים אמרו לעיתון החרדי 'המבשר', כי הגניבות מתאפיינות בדפוס פעולה דומה הכולל פריצה בלילות שבת לבתי משפחות שנסעו מבתיהן לשבת אך לטענתן לא זוכות לטיפול הולם מצד רשויות אכיפת החוק והמשטרה.

בסוף השבוע האחרון, בשונה ממקרים קודמים, חדר הגנב לבית בזמן שבני המשפחה שהו בדירה. הגנב פרץ לדירה, גנב את הפמוטות וכלי כסף נוספים ויצא עם הרכוש באין מפריע. בבוקר יום השבת לא נותר לבעלי הבית אלא לנשוך שפתיים ולהמתין לצאת השבת כדי להזעיק את המשטרה.

המשטרה הוזמנה לבנין סמוך רק לפני שלושה שבועות בעקבות פריצה דומה, ולמרות שלאחר אותה פריצה הוגשו למשטרה עשרות תמונות וסרטונים ממצלמות האבטחה הרבות שבשכונה "אנחנו מגלים חוסר נכונות לטיפול הולם בבעיה. כעת, כשכמעט ברור כי אותם ידיים או לפחות חברי אותה חוליה ביצעו את כל הפריצות, מתברר מה היה יכול להימנע עם קצת רצון טוב לעצור את המעורבים".

"ברור מעל לכל ספק שעם כמות הראיות והסרטונים המצויים בידי המשטרה יכלו כבר מזמן לשים את היד על הגנבים ולסיים את הסיפור. לדברי אחד התושבים ששוחח איתנו אמש, בחודש האחרון התרחשו בשכונה כבר ארבעה או חמישה מקרי פריצה, כולם בלילות שבת, כשבכל אחד מדובר על גניבת כלי כסף ודברי ערך בהיקף כספי גבוה", סיפרו התושבים.

תגובת משטרת ישראל: "הנושא מוכר ונמצא בטיפול גלוי וסמוי".