ניצלה בנס. שירי פורר
ניצלה בנס. שירי פוררצילום: צילום משפחתי

נציגי רשת ''ארומה תל אביב'' הגיעו היום (רביעי) לשימוע במשרד הבריאות, בעקבות אשפוזם של שני לקוחות לאחר שאכלו סלט עם טונה בסניף הרשת בדרך מנחם בגין בתל אביב. בשימוע הוצגו הממצאים שעלו בביקורת התברואתית, ובהם אי עמידה בנהלי משרד הבריאות.

נציגי ''ארומה'' הונחו לתקן את הליקויים לפני קבלת אישור לפתיחתו מחדש של הסניף בתל אביב.

גורם במשרד הבריאות סיפר אחרי השימוע כי "היו כנראה בעיות במקרר, ובטיפול בטונה הגולמית. בבית הקפה לא עמדו בהוראות. כל התמונה נבדקת כעת גם התנהלות הרשת, וגם הטונה של חברת ויליגר".

סניף ארומה תל אביב הגיב לשימוע "הרשת שיתפה פעולה באופן מלא עם נציגי משרד הבריאות, וזאת בנוסף לבקרה העצמאית שהיא מקיימת באמצעות חברה חיצונית. כפי שהתחייבנו – כלל הליקויים שיימצאו יתוקנו ויפורסמו, בתום התחקיר, לציבור הרחב", נמסר.

מוקדם יותר, בשעות הבוקר, הגיעו פקחי משרד הבריאות אל הסניף ולקחו דגימות מדג הטונה שהיה בשימוש. במשרד הבריאות ממתינים כעת לתוצאות המעבדה המדויקות שיגיעו מחר בבוקר.

שירי פורר בת ה-41, אמא לשניים, שאושפזה אמש במצב קשה מאוד בבית החולים איכילוב לאחר שחטפה הרעלה מסלט טונה שהזמינה בארומה, התאוששה במהלך הלילה ושוחררה לביתה.

הבוקר היא שיחזרה: ״אני עובדת באזור והגעתי לארוחת צהריים בסניף כשהזמנתי בטייק אווי סלט טונה למשרד הסמוך. אכלתי את הסלט תוך 10 דקות מאז שרכשתי אותו ומיד התחלתי להרגיש צריבה בלשון, פנים אדומות ובוערות ונשימה כבדה.

''מיד הבנתי שאני חווה תגובה אלרגית חריפה והמנהל שלי לקח אותי למר״ם שם התמוטטתי ואיבדתי הכרה. מהר העבירו אותי באמבולנס לאיכילוב תוך כדי פעולות מצילות חיים. לאחר הגעתי לחדר הלם של איכילוב המשיכו פעולות רפואיות שלשמחתי הרבה הביאו להתאוששות מהירה ולאחריה הוחלט לשחרר אותי הביתה במהלך הלילה להמשך השגחה ומעקב.

''לאורך כל הזמן לא קלטתי כמה המצב שלי היה מסוכן. כעת אני בעיקר מזועזעת מהתגובה של הרשת שניסתה לגלגל את זה עליי ומקווה שהם יעשו בדק בית''.

פורר הודתה לצוותי בית החולים איכילוב: ''הבוקר אני בעיקר אסירת תודה לצוותים הרפואיים שהצילו את חיי ומתאוששת בביתי. אני בינתיים גמרתי עם טונה''.