גודס. ניצחון היסטורי ביורוקאפ
גודס. ניצחון היסטורי ביורוקאפצילום: עודד קרני, דף הפייסבוק של מכבי ראשל"צ

לא בכל יום משיגה קבוצה ישראלית שהיא לא מכבי ת"א והפועל ירושלים ניצחון על קבוצה חזקה בדמותה של מונאקו הצרפתית. לא בכל יום מנצחת קבוצה ישראלית שהיא לא מכבי ת"א והפועל ירושלים במפעל הכדורסל היוקרתי - היורוקאפ.

זה בדיוק מה שעשתה הערב (רביעי) סגנית האלופה מכבי ראשון לציון, במשחקה השלישי במפעל הכדורסל השני בחשיבותו באירופה, מפעל היורוקאפ.

אחרי שני הפסדים רצופים במפעל האירופי וכשהיה נראה כי זו משימה גדולה עליהם, כשהפסידו בבית לפרומיתיאס היוונית ובחוץ לוירטוס בולוניה החזקה, הערב הכתומים מעיר היין אירחו יריבה קשה לא פחות בדמותה של מונאקו הצרפתית.

הקבוצה מהנסיכות אמנם לא נחשבת לכזו בעלת ותק גדול במפעלים השונים באירופה, כשזו חזרה רק לפני שלוש שנים לזירה האירופית, אך עם בעלים עשיר בדמותו של הפילנתרופ האוקראיני סרגיי דיאדצ'קו, מונאקו קראה תיגר בכל עונה מאז שבה לליגה הבכירה בצרפת ולאירופה והצליחה לעמוד במשימתה כשהגיעה לשלבים המאוחרים בכל עונה.

הערב, מול החבורה העיקשת והלוחמנית שמראשון לציון, לא הצליחו הצרפתים העשירים כשהפסידו לראשונה העונה במפעל האירופי בתוצאה 72:77.

הכתומים מראשון לציון שהובסו בשני המשחקים הראשונים של העונה האירופית, פתחו את המשחק בסערה כשעלו במהרה ליתרון דו ספרתי, יתרון שהחזיק מעמד עד לאמצע הרבע השלישי. או אז השלימו הצרפתים מהפך ונראה היה כי שוב ראשון תסיים משחק אירופי עם הפסד.

ריצת 0:16 של הישראלים הגדילה את ההפרש שוב לדו-ספרתי, ולמרות שהאורחים מצרפת הצליחו להוריד את היתרון עד ל-2 נקודות, דקה לסיום, המילטון שהיה הקלע המצטיין של ראשון במשחק עם 22 נקודות, דאג להשאיר את הנקודות והניצחון בבית.

ראשון עושה היסטוריה כשלראשונה בתולדותיה היא מנצחת משחק במפעל היורוקאפ היוקרתי. האם זה יספיק לה בכדי להתקדם במפעל הסופר קשה? עוד מוקדם לדעת.

הרבו לקלוע לראשון: אלכס המילטון 22, ג'ונתן וויליאמס 17, דריל מונרו 13, ג'ורדן סווינג 12, אדם אריאל 7, נועם דוברת 4, עוז בלייזר 2.