כדורסל (ארכיון)
כדורסל (ארכיון)ישי קרוב

זריזין מקדימים. בשבוע הבא יצאו לדרך משחקי הסיבוב הראשון לעונת 2019/20 בגביע המדינה בכדורסל, כשקבוצות הליגות הנמוכות ינסו להפתיע את יריבותיהן מליגת העל במטרה להיות הסנסציה הגדולה של העונה.

לא מעט קבוצות יתחרו בשבוע הבא זו בזו על הזכות להעפיל לשלב הבא, שם יחכו ארבע הפיינליסטיות מהעונה שעברה - הפועל ירושלים מחזיקת הגביע, מכבי ראשון לציון הסגנית, הפועל תל אביב והפועל חולון, אליהן הצטרפו גם מכבי ת"א והפועל באר שבע בהגרלה.

הערב (רביעי) נפתח למעשה הסיבוב הראשון במשחק שהוקדם בשל לו"ז צפוף של עירוני נס ציונה שתחל בשבוע הבא את דרכה במפעל היורפקאפ האירופי. הכתומים מליגת העל התארחו אצל הפועל חבל מודיעין ולא התקשו מולם בדרך לתבוסה ולשלב הבא.

הקבוצה הקטנה ממודיעין שלראשונה בתולדותיה העפילה לליגה הלאומית בסיום העונה שעברה היישר מהליגה הארצית מחוז דרום, לא היוו יריב למן הרגע הראשון כשכבר לאחר 10 דקות של משחק עמד ההפרש על 21 נקודות לזכות נס ציונה.

הכתומים מנס ציונה שרק לפני יומיים ניצחו את ניצחונם הראשון העונה בליגת העל, בחוץ, עשו זאת שוב הערב כשהוכיחו כי בחוץ נוח להם הרבה יותר כשהביסו את העולה החדשה לליגה הלאומית בתוצאה 97:67.

למרות חסרונו של דקוואן קוק, נס ציונה רק הגדילה את ההפרש ככל שהדקות נקפו וקרדיט גדול ניתן לשחקנים הצעירים של המועדון דוגמת עידו שבת, עידן אלבר ותומר אברמוביץ'.

בחסרונו של קוק ולאור דקות המשחק הרבות שקיבל, אלבר היה גם ביחד עם האלוול הקלע הבולט בשורות נס ציונה כשסיים עם 15 נקודות כאלה. בסיום - נס ציונה מעפילה אל שלב 16 הגדולות בגביע המדינה ומתפנה כעת לרשום ניצחון גם במפעל האירופי.

הרבו לקלוע לנס ציונה: אלבר והאלוול 15 כ"א, לימונד 12, וויטי וגוט 11 כ"א, פישר ופיטשון 8 כ"א, שבת 4, אברמוביץ' 2.

לחבל מודיעין: אסקה 20, רובינשטיין 15, פארקס 13, ניסים כהן וביר-כץ 6 כ"א, ספקטור 4, יאנגר 3.