נעמה יששכר
נעמה יששכרצילום: באדיבות המשפחה

שבוע ימים סוערת המדינה על רקע החלטת בית המשפט הרוסי לגזור 7.5 שנות מאסר על נעמה יששכר, לאחר שבבדיקה שנערכה לתיקה בנמל התעופה במוסקבה לפני כחצי שנה נמצאו בו 9 גרם קנאביס.

גורמים בממשל הרוסי ששוחחו עם ערוץ 7 טוענים כי ''הבליץ התקשורתי'' בישראל רק הזיק ליששכר ומוטב היה לו הערוץ הדיפלומטי היה נשמר מתחת לרדאר - כפי שהיה בחצי השנה האחרונה.

"משפחת יששכר קיבלה כמה 'עצות אחיתופל' בעת האחרונה שהצליחו לקלקל לא מעט ערוצים דיפלומטיים שקטים שהתנהלו מתחת לרדאר במטרה להוביל לשחרורה המהיר של נעמה", אמרו הגורמים.

לדבריהם, קשה להעריך כיצד תיגמר הפרשה משום שישנן "התפתחויות קיצוניות", כלשונם, לכל הכיוונים במהלך השבוע האחרון.

"בישראל השתוללו עם הסיפור הזה בכל המהדורות ובכל העיתונים וברוסיה היו שנכנסו למגננה. הסיפור הזה טופל בחצי השנה האחרונה בכפפות של משי אבל בישראל הרימו להנחתה בכל הכח. אנחנו מנסים לשמור על אופטימיות, אבל בכנות איננו יודעים כעת כיצד ומתי תסתיים הפרשה", אמרו.

שלשום העביר ראש הממשלה בנימין נתניהו בקשה רשמית, בשמו ובשם נשיא המדינה ראובן ריבלין, לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בה הם מבקשים ממנו להעניק חנינה לנעמה יששכר ולאפשר את חזרתה לישראל.

משפחתה של יששכר הודתה לראש הממשלה על הגשת בקשת החנינה הרשמית, "אנו מודים לראש הממשלה על הנחישות כמדינאי והחמלה כאדם וכאב לילדים".

"אנו מקווים שמערכת היחסים הטובה של ראש הממשלה עם הנשיא פוטין תסייע להוציא את נעמה מהכלא הרוסי בימים הקרובים לאחר שהוגש נגדה כתב אישום על עבירה שכלל לא ביצעה", הוסיפו בני המשפחה.

כאמור, בשבוע שעבר גזר בית המשפט ברוסיה 7.5 שנות מאסר על יששכר לאחר שבבדיקה שנערכה לתיקה בנמל התעופה במוסקבה נמצאו בו 9 גרם חשיש. ביום שישי האחרון שוחח ראש הממשלה נתניהו עם אמה של יששכר. נתניהו הביע צער על העונש שהוטל על הצעירה הישראלית והבהיר כי ישראל פועלת להחזרתה לארץ.

האם סיפרה כי ראש הממשלה "אמר שהוא מצטער על העונש הכבד שנתנו ברוסיה לנעמה. התחננתי בפניו שיעזור לי, הוא היחיד שיכול לעשות משהו, אין לי מישהו אחר לפניות אליו".

"אני לא יודעת איך נעבור את זה, לא יודעת מה יקרה אם העניין יעבור לידיים של האמריקנים", תיארה יששכר. "למרות שאני אמריקנית וגם נעמה אמריקנית, יותר קל לי להתמודד עם מדינת ישראל מאשר עם ארצות הברית. את רואה את החיבוק והאהבה הגדולה שאנחנו מקבלים פה, גם מהתקשורת, גם מהממשלה גם מהאזרחים, הדבר הזה לא יקרה אם הוא יועבר לארצות הברית".