הרב אורי שרקי
הרב אורי שרקיצילום: יוני קמפינסקי

500 שנה לאחר סיום כתיבת 'שולחן ערוך' לעם היהודי הושלמה כתיבת "שולחן ערוך לאומות העולם".

ב"מרכז שלום יוחאי" מסבירים שלא מדובר ב'אומות העולם' במובן הרגיל אלא ב-25 אלף בני נח ברחבי כדור הארץ המבקשים לדבוק בבורא העולם באמצעות עם ישראל היושב במדינת ישראל.

הרב אורי שרקי, ראש "מרכז שלום יוחאי", יציין השבוע את השקת הספר שכתב באירוע מיוחד בליל הושענא רבה.

"סיימתי את כתיבת השולחן ערוך שלי לבני נח וזה לקח לי הרבה מאוד זמן, כמה שנים", מספר הרב שרקי, "חשבתי בהתחלה שזה מאוד פשוט לכתוב שולחן ערוך לבני נח... סך הכל שבע מצוות בני נח אבל תוך כדי כתיבה גיליתי שכמו כל נושא בהלכה זה ים שלם בספרות הרבנית, גדולי ישראל התייחסו לשאלות האלה ואנחנו רואים שזה נהיה חיבור די גדול. יש שם הרבה מאוד חומר למחשבה. למשל כל דיני הדיינים כגון האיסור של קבלת שוחד או האיסור להלין את הדין או 'דל לא תהדר בריבו'. הרבה מאוד הלכות ששייכות לדיני המשפט ודיני העדות וכדומה".

הרב שרקי מספר גם על קונפליקטים שכמעט פלא שלא נידונו בספרות ההלכתית לדורותיה כגון: שוחד לדיין בן נח. "למי זה היה אכפת", מסביר הרב שרקי, "פשוט שהיהודי היה צריך לשחד את הדיין. הפוסקים כותבים 'מעשים שבכל יום שאנחנו נותנים שוחד לדיין הגוי' האם זה מותר לבן נח? אם לא, הרי שאנחנו מכשילים אותו!"

אחד מהנושאים הרבים אליהם התייחס לאחרונה הרב אורי שרקי היה גיל "בר מצווה" לבן נוח - באיזה גיל מתחייב בן נח במצוות - האם הוא חייב בהן מלידה, מגיל בר מצווה או מגיל אחר. "בפיליפינים מגיל שתים עשרה ובקנדה גיל שבע עשרה", ענה הרב שרקי תשובה שגרמה תמיהה לשומעים. "הסיבה היא מאוד פשוטה", המשיך הרב, "בגיל שתים עשרה בפיליפינים באזורים שרלוונטיים אדם כבר מפרנס את המשפחה שלו, הוא אחראי כבר על החיים, בקנדה בגיל שבע עשרה הוא מתחיל איך שהוא לדעת ללעוס מרשמלו לבד אז ברור שצריך להתחשב בזה".

ב"מרכז שלום יוחאי", ארגונו של הרב אורי שרקי, מספרים שהם שואפים להיות אבן שואבת לישראלים שוחרי תורה רעננה בעלת בשורה ישנה-חדשה של אור לגויים כאן ועכשיו, ובמקביל משמש כמרכז העולמי לבני נוח. לא אחת נקראים רבני הארגון לשמש "בית דין" יחד עם הרב שרקי לשם טקס קבלת מצוות בני נח על ידי גויים שמבקשים זאת.

הרב שרקי ישיק כאמור את ספרו ה"שולחן ערוך" לבני נח בליל הושענא רבה. האירוע יתקיים תחת הכותרת 'המהפיכה האוניברסלית' במוצאי שבת ב-21:00, ברחוב בן ציון אטון 2 ירושלים.