הכלי של הלקוח: השוואת מחירים
הכלי של הלקוח: השוואת מחיריםצילום: iStock

מערכת היחסים בין חברת הביטוח ללקוח היא לא מערכת יחסים שוויונית. בעת מתן הצעת המחיר ללקוח, לחברת הביטוח יש את כל המידע שהיא צריכה לגבי ביטוח הרכב - היא יודעת לאפיין את הפרופיל שלנו כנהגים, ולהעריך את מידת הסיכון שלנו.

חברת הביטוח יודעת להעריך מה הסיכוי שיגנבו לנו את הרכב, כמה יעלו התיקונים שלו בשנים הקרובות ומה הסיכוי שנהיה מעורבים בתאונת דרכים. על בסיס כל המידע הזה היא נותנת לנו הצעת מחיר.

ומה יש ללקוח? ללקוח יש כלי אחד, אך עצמתי מאוד: השוואת מחירים. אם חברת הביטוח הייתה יודעת שהלקוח שלה לא משווה מחירים, היא הייתה יכולה לנקוב במחיר נקוב, והלקוח היה משלם. אך משום שחברת הביטוח יודעת כי היא פועלת בשוק תחרותי מאוד, והלקוח יכול לבחור בכל חברת ביטוח בשוק, היא נזהרת בהצעות המחיר לפוליסות שלה.

שוק הביטוח בישראל השתכלל מאוד בשנים האחרונות. קיים מספר רב של חברות בשוק שמציעות ביטוחים לרכב, החל מביטוח החובה הבסיסי ועד מגוון של כיסויים שחורגים גם מהכיסויים הרבים שיש בביטוח מקיף לרכב. הכיסויים השונים והמחירים השונים מקשים מאוד על הלקוחות בביצוע השוואת המחירים, לכן כדאי מאוד להיעזר במנוע השוואת מחירים על מנת שיעשה סדר בהצעות השונות.

אפשר כמובן לבצע השוואת מחירים בדרך הישנה. להתקשר לכל החברות ולקבל מהן הצעות מחיר, מה שיכול לקחת שעות ארוכות ולפעמים ימים. אך כיום ניתן באמצעות אתר אינטרנט להשוואת מחירים להגדיר באופן מדויק את פרופיל הביטוח הרצוי לנו, ולקבל מידית הצעות מחברות הביטוח המובילות בשוק. הפערים בין ההצעות השונות יכולים להגיע לעשרות ואף מאות אחוזים, כך שמומלץ מאוד לא לוותר על הכוח הגדול ביותר שלנו, הצרכנים, ולהשוות.

ההשוואה באמצעות אתר אינטרנט תאפשר לנו להגדיר בצורה מדויקת את אופי הביטוח הדרוש לנו.
מאפשר לראות במדויק מהו גבול האחריות, מהי גובה ההשתתפות העצמית, באמצעות האינטרנט נוכל לבדוק את הפרמטרים האלה בקלות ובמהירות ונקבל מגוון של הצעות.

מנוע השוואה גם יאפשר לנו לראות את ההבדלים בפוליסות השונות על ידי הגדרה חכמה יותר של הנהגים ברכב. אם למשל יש לנו נהג עיקרי ברכב שנוהג בו כל יום, ונהג נוסף שנוהג בו לעיתים רחוקות, אין צורך לרכוש כיסוי מלא עבור שני הנהגים. עבור הנהג השני אפשר לרכוש ביטוח בהיקף מוגבל, על פי ימים מסוימים של נהיגה או היקף קילומטרים מוגבל.

בנוסף, חברות הביטוח נאבקות על הלקוחות ה"טובים", לקוחות שנחשבים לבעלי סיכון נמוך לבצע תאונות (נשים או נהגים ותיקים) למשל. אם אנחנו לקוחות כאלה, כדאי לנו מאוד לבצע השוואת מחירים ולראות מי מבין חברות הביטוח רוצה אותנו יותר, ומוכנה לתת לנו את ההצעה האטרקטיבית ביותר עבור ביטוח הרכב.

פרמטר חשוב שלפעמים נשכח בהשוואת המחיר (ואתר אינטרנט לא ייתן לכם לשכוח) הוא גובה ההשתתפות העצמית. לפעמים ניתן להוזיל את תשלומי הביטוח באמצעות העלאת ההשתתפות העצמית.

מהלך כזה יחייב אתכם להוציא יותר כסף מהכיס במקרה שתצטרכו להפעיל את הביטוח - אך אם אתם מעריכים שהסיכוי להפעלת הביטוח נמוך מאוד, יתכן כי העלאת ההשתתפות העצמית רלוונטית עבורכם. גם כאן תוכלו לבחון את היקף החיסכון המדויק באמצעות הגדרת הפרמטרים להשוואת המחירים באמצעות האתר.