חנוכת התצפית והמעיין
חנוכת התצפית והמעייןצילום: שמואל אדלמן

מעיין ותצפית מרהיבה על הרי השומרון נחנכו אתמול (רביעי) בישוב שבי שומרון לזכרם של רואי ואורי ליפניק ז"ל שנהרגו לפני כשנה וחצי בתאונת הדרכים הקשה בכניסה ליישוב.

התצפית ממוקמת מול הרי השומרון ומעל הכביש בו ארעה התאונה המחרידה בה נספו האחים, ובני משפחתם נפגעו באורח קשה.

הפיתוח ובניית המעיין והתצפית בוצעו על ידי נוער היישוב שבי שומרון.

באירוע המרגש נשאו דברים ראש המועצה יוסי דגן, יו"ר מזכירות שבי שומרון אלי אלול ובני משפחת ליפניק.

"אנחנו כאן חונכים מעיין במקום שצופה על הרי השומרון ועל הכביש שבלילה הנורא ההוא קרה האסון. בתוך העצב והקושי הכי גדולים שיש משפחת ליפניק המיוחדת לקחה את האסון והקושי למקום של אמונה, פריחה ותרומה לקהילה", אמר דגן.

"למקום הזה יגיעו מטיילים מכל הארץ ויהנו וילדים ישכשכו רגליהם במעיין היפה הזה והמקום יהיה מקום של חיים. זה הדבר הכי מתאים לכבודם של אורי ורואי ולכבודם של משפחת ליפניק המדהימה ולכבודם של נוער השומרון שהתגייס ופעל כאן. זו ההנצחה הכי ראויה והכי מרגשת להוסיף חיים ואהבה, אהבת הארץ ואהבת האדם", הוסיף דגן.

שירלי ליפניק אמם של רואי ואורי ז"ל סיפרה, "כאשר שמעתי על הקמת המצפה לאחר שהתאוששתי מהפציעה שלי. זה מאד ריגש אותי שאנשים בישוב חשבו עלינו בזמן הקשה ביותר שלנו ורצו לעשות משהו למען אורי ורואי, ושיהיה לזכרם מקום בישוב. חשוב לנו כמשפחה להנציח אותם בישוב. ושאנשים יזכרו אותם לאורך שנים. זה מקום של טבע ומים שמבטא חיים. אורי ורואי אמנם לא איתנו אבל נשמתם עדיין איתנו".