בנו של אלקין והמטבע
בנו של אלקין והמטבעצילום: דוברות משרד ירושלים ומורשת

בנימין אלקין, בנו של השר לענייני ירושלים ומורשת זאב אלקין, מצא הבוקר (חמישי) מטבע בן 2000 שנה מחפירות עיר דוד בסוכת בית הנשיא.

"ממש התרגשתי, לא האמנתי שאני מצאתי את זה", אמר הילד בן ה-6 שחשף מטבע מתקופת המרד הגדול בעפר מחפירות עיר דוד במהלך הפעילות לחג הסוכות שהתקיימה בבית הנשיא בירושלים.

משפחתו של השר אלקין הגיעה לסוכת הנשיא על מנת להשתתף בפעילויות שיזם המשרד לענייני ירושלים ומורשת בראשותו. בין הפעילויות המוצעות לבאי המקום, סינון עפר ארכיאולוגי מחפירות עיר דוד וירושלים הקדומה.

במהלך סינון העפר נמצא המטבע המרגש על ידי בנו של השר. "שפכו את מה שהיה בשק, התחלתי למיין את החתיכות של הבוץ ולחפש ופתאום הוצאתי משהו עגול ממתכת... אמרו לי שזה מטבע מתקופת המרד הגדול. ממש התרגשתי. לא האמנתי שאני מצאתי את זה, איזה כיף", תיאר בנימין אלקין בן ה-6.

מדובר במטבע שהוטבע בירושלים לפני כ-2000 שנה על ידי היהודים במהלך שנות המרד הגדול נגד הרומאים בין השנים 66 ל-70 לספירה. על מטבעות המרד מופיע הכיתוב "לחירות ציון" בכתב עברי קדום, והוא מבטא את משאלת ליבם של היהודים שהיו בירושלים ערב חורבן העיר והבית השני בידי הרומאים.

המטבע שנמצא הבוקר על ידי בנו של השר, כמו גם ממצאים נוספים שנחשפים במהלך הפעילות, יישלחו לניקוי ולהמשך מחקר.

מעמותת "אל עיר דוד", המפעילה את סינון העפר הארכיאולוגי במהלך כל השנה בגן הלאומי עמק צורים, נמסר: "אנו שמחים על ההזדמנות שיש לציבור הרחב לקחת חלק פעיל בחשיפת עברה של ירושלים הקדומה, ועל ידי כך להתחבר באופן מוחשי להיסטוריה שלנו בבירתנו ירושלים. אנו מזמינים את כולם להגיע לבקר בגן הלאומי עיר דוד, ולהשתתף בחוויה הארכיאולוגית בעמק צורים".