אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: דובר צה"ל

החטיבה הטכנולוגית ליבשה באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה של צה''ל, נערכת להחלפת רכביהם של משרתי הקבע בדרגות רס״נים ורנ״גים, הנוהגים כיום ברכב מיצובישי אטראז׳.

״אנחנו נמצאים בסופו של תהליך לגיבוש הדרישות למכרז המחודש להחלפת אלפי רכבי האטראז׳ ברכבים חדשים לאנשי הקבע בדרגת רס״ן ורנ״ג״, מסביר תא״ל טל אהרון, ראש החטיבה הטכנולוגית ליבשה (רחט״ל) הנכנס. ״הדרישות הן גם טכניות וגם מתייחסות לנורמות השירות שהמשרתים יקבלו״.

״בחנו את המצב הקיים עם רכבי האטראז׳״, הוא מסביר, ״והתאמנו את דרישות המכרז במטרה להביא לשדרוג חווית הנהיגה והבטיחות של משרת הקבע ובני משפחתו מצד אחד, ומהצד השני, כך שיעמדו במגבלות החשב הכללי והדרישות של משרד האוצר בהיבט שווי שימוש הרכב ורמת המחירים המותרת״, מסביר רחט״ל הנכנס.

״יש לנו סט דרישות לשימור, כמו מערכת המולטימדיה - לדוגמה החיבור האוטומטי של הטלפון הנייד למערכת בלוטות׳, מערכת לבקרת סטייה מנתיב (קיים בחלק מהרכבים) ומצלמת רוורס״. לצד אלו, מציין תא״ל טל אהרון גם את הדרישות החדשות המהוות שדרוג: ״החל מדרישה להספק מנוע גבוה ב-20%, לדרישה לרוחב של רכב שיאפשר הושבה של שלושה ילדים במושב האחורי״.

״ישנן דרישות מהותיות בנושא הבטיחות״, הוא ממשיך, ״לדוגמה, דרישות סף נוקשות בהיבט ציון במבחן הריסוק של הרכב והן בהיבט ציון רמת הבטיחות הכוללת. הדרישות נכתבו בהתאם לתקנות התעבורה העדכניות בתחום הבטיחות הכוללת והפקת לקחים, על מנת לשפר את רמת בטיחות הנהיגה של המשתמש״.

״הדרישות משמעותיות מאוד ומהוות קפיצת מדרגה משמעותית ביחס למצב הקיים״, מדגיש תא״ל טל אהרון. חשוב לנו להטמיע בדרישות ככל שניתן את השימוש במערכות המסייעות לנהיגה שקיימות כיום בשוק".

המכרז יופץ מיד אחרי החג, כשתהליך חתימת החוזה צפוי להסתיים עוד לפני סוף השנה. ״אנשי הקבע צריכים לדעת שחושבים עליהם, ומנסים לדאוג לתנאי השירות שלהם בכל עת. ברור לנו שהם עושים ברכב שימוש גם לצורכי עבודה וגם בסופי שבוע עם המשפחה, ולכן חשובה לנו סביבת נהג שתאפשר לו חווית נהיגה נוחה, קלה, אינטואיטיבית ובטוחה״.