נעמה יששכר
נעמה יששכרצילום: באדיבות המשפחה

בני משפחתה של נעמה יששכר, הישראלית הכלואה ברוסיה, נפגשו הבוקר (שישי) עם שר המשפטים אמיר אוחנה ועם מנהל המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, יובל קפלינסקי.

משפחת יששכר דרשה שלא להסגיר לארה"ב את ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב, ואמרה לאוחנה כי היא שומרת לעצמה את הזכות לפנות לבית המשפט העליון בנושא.

עורך הדין בועז בן צור, המייצג את המשפחה, אמר כי "המדינה עושה מאמצים ניכרים, אבל יש עוד דברים שצריך לעשות".

נציין כי ישראל סירבה לעסקת חילופי עצורים שהציעה רוסיה, לפיה בורקוב ישוחרר בתמורה לשחרורה של יששכר, שנידונה לשבע שנים וחצי בכלא הרוסי בשל הברחת 9.6 גרם קנאביס.

מוקדם יותר דיווחנו בערוץ 7 כי משפחת יששכר שנקלעה למצב העגום עם כליאת בתה ברוסיה לאחר שנתפסה עם חשיש בתיק, זוכה לחיבוק חם מהקהילה היהודית במוסקבה בראשות רבה של רוסיה הרב בערל לאזאר.

לאורך חצי השנה האחרונה פוקדים אנשיו של הרב לאזאר את נעמה יששכר בכלא, על בסיס שבועי, ודואגים לכל מחסורה. "את ההודעה הראשונה על מעצרה קיבלנו בערב בדיקת חמץ בשנה שעברה", מספר אחד מאנשיו הקרובים של הרב לאזאר לערוץ 7.

"לא חשבנו פעמיים, אני ואשתי ארזנו את מצרכי החג ונסענו לבקר אותה בכלא. עודדנו את רוחה והבאנו לה אוכל כשר, מצות ויין, ניסינו ככל יכולתנו כדי להקל ולו במעט על מצב רוחה", הוא מספר.

"מאז אנחנו מבקרים אותה על בסיס שבועי, מספקים לה אוכל כשר ועושים ככל הניתן כדי לאפשר לה לשרוד בין כותלי הכלא. מדובר בסיטואציה מורכבת ואנחנו משתדלים לעשות את המיטב".

לדבריו, גם אמה של נעמה מתארחת בקהילה היהודית ברוסיה מזה חצי שנה. "אנחנו כאן דואגים לכל מחסורה לאורך כל ימות השבוע ובשבתות היא מתארחת אצלנו.

המקורב לרב לאזאר מספר כי "הסיפור הזה מתגלגל כאן כבר חצי שנה אך כדי שלא להזיק למגעים השתדלנו רק לסייע עניינית לרווחת המשפחה".

עוד סיפר כי הרב לאזאר מעורב בפעילות לשחרורה עד צוואר בכל הערוצים המקובלים אך מפאת החשאיות לא ניתן להרחיב על כך. "הרב לאזאר מצוי בפעילות לשחרורה ולא מרפה. הוא פועל בכל המישורים הרלוונטיים מאחורי הקלעים אך איננו יכולים להרחיב מעבר לכך", אמר המקורב.