יצהר
יצהרצילום: פלאש 90

בית המשפט השלום בפתח תקווה הורה ביום שישי על שחרורו של קטין שנעצר ביצהר ביום רביעי האחרון.

לטענת ארגון חוננו, הקטין נעצר בביתו באחת מגבעות יצהר לאחר שמ"פ גולני פרץ לבית ועצר אותו יחד עם 2 חיילים נוספים באלימות. הקצין טען כי הוא זיהה את הקטין כשעה לפני כן בסמוך להצתה שהתרחשה במרחק מספר קילומטרים מביתו.

בחקירתו הגיש הקטין תלונה כנגד המ"פ ודרש כי המקרה יועבר למצ"ח. בנוסף בדיון בבימ"ש טען עו"ד עדי קידר אשר ייצג את הקטין מטעם ארגון חוננו כי החיילים פעלו בניגוד לחוק ובאלימות קשה כנגד הקטין ואף הוא דרש כי המ"פ אשר פעל באלימות ופרץ לביתו של הקטין ללא סמכות יחקר במצ"ח.

כאמור ביום שישי, הורתה שופטת בימ"ש השלום על שחרורו של הקטין למעצר בית של מספר ימים בבית הוריו מחוץ ליצהר.

"הם פרצו לבית, לא הבנתי מה קורה והקצין קפץ עלי וחנק אותי. הם אזקו אותי וגררו אותי לגי'פ באלימות. עד ליציאה מיצהר חייל חנק אותי והשכיב אותי בכח ובאלימות. בחקירה דרשתי מהמשטרה שמצ"ח יחקור את המ"פ והחיילים האלימים", מסר הקטין.

עו"ד עדי קידר שייצג את הקטין מסר "לצערי פרובוקציה של ארגוני שמאל, אשר מטרתם להתסיס את השטח הפעם הצליחה. לרוע המזל, בשיקול דעת מוטעה החליט קצין צה"ל ללא סמכות וללא עילה לעצור באלימות קטין, על אף שעבר זמן רב מהאירוע ועל אף שהקטין שהה במקום מרוחק החליט הקצין לעוצרו.

המשטרה ביקשה לעצור אותו לשבוע ימים ולשמחתי בימ"ש דחה את הבקשה, ולאחר כיממה מעצר התגלה שאין כנגדו ראיות והוא שוחרר. אנו דורשים חקירה מיידית של מצ"ח בדבר המעצר האלים ומבקשים כי הכח שפעל כנגד הקטין יורחק מהשטח עד לבירור העניין".