יצהר
יצהרצילום: אסתי דזיובוב/TPS

מפקד גדס"ר גולני סגן אלוף איוב כיוף הותקף אתמול (שישי), על פי החשד, בידי פעילי ימין בישוב יצהר שבשומרון, כך דווח בכאן חדשות.

הקצין הגיש תלונה במשטרה, ובליל שבת נעצר צעיר תושב יצהר בחשד לתקיפה.

בדיווח נאמר כי המתיחות בין פעילים ביצהר לכוחות צה"ל בגזרה החלה ביום רביעי האחרון, אז כוח של גולני הוקפץ לעימותים אלימים שפרצו בין מתיישבים לפלסטינים על רקע מסיק זיתים.

לאחר העימותים, עצר כוח גולני תושב יצהר בחשד לתקיפה. החשוד שוחרר אתמול ממעצר. בחקירתו טען כי הותקף בידי מפקד הפלוגה במהלך המעצר.

ביום שישי בבוקר התקיים תרגיל צבאי בגזרה, במהלכו נדרש מפקד גדס"ר גולני לנסוע ברכב צבאי בתוך היישוב.

סמוך לשער היישוב חסמו את דרכו שני כלי רכב של תושבים. במקביל רצו כמה פעילי ימין לעבר הרכב הצבאי, פתחו את דלת הרכב ואיימו על יושביו.

מדובר צה"ל נמסר: "ביום שישי האחרון מספר מתיישבים התקהלו וחסמו רכב צבאי בכניסה ליישוב יצהר שבמרחב החטיבה המרחבית שומרון. אחד המתיישבים פתח את דלת הרכב ואיים על היושבים בתוכו. בשלב זה מפקד היחידה ששהה ברכב יצא אל המתיישבים והם התרחקו מהמקום. הרכב הצבאי המשיך במשימתו, והמקרה טופל בשיתוף משטרת ישראל, ראש המועצה האזורית שומרון והנהגת ההתיישבות. במהלך סוף השבוע עצרה משטרת ישראל את המתיישב החשוד במעשים. צה"ל מגנה בכל תוקף אלימות פיזית ומילולית כלפי משרתיו ורואה אירוע זה בחומרה רבה".

בישוב יצהר אומרים כי האירוע לא כלל תקיפה של הקצין, ומחו על המעצר בליל שבת: "האירוע כלל ויכוח מילולי בלבד, גם אם טיפס לטונים גבוהים, ובשום שלב לא נטען כי התושב תקף פיזית, או ידע שמדובר במג"ד. הנושא היה בגישור ובירור משותף של ראש המועצה, ועד היישוב וגורמים בצה"ל, שהגיעו למקום עד סמוך לכניסת השבת. החלטת המשטרה לבצע מעצר בארוחת ליל שבת ובחיק המשפחה, תוך פגיעה חמורה בזכויות הפרט ובקדושת השבת, הינה מקוממת וחמורה".