רטיבות
רטיבותצילום: pixabay

לפחות אלו אשר עברו כמה שנים טובות מאז נבנו (בפועל גם מבנים חדשים לא מעטים מתאפיינים בבעיות רטיבות, ובמקרים אלו מדובר בליקוי בתהליך הבנייה). בין אם מדובר במבנה ישן או חדש, בבניין מגורים או בבית פרטי, רטיבות החודרת מהקירות החיצוניים של הבית היא עניין נפוץ יחסית, ובמקרים רבים מדובר בעניין של זמן עד שיופיעו סדקים בקירות החיצוניים, כמו גם סימנים נוספים לבעיה. מהן דרכי הטיפול המומלצות עבור מקרים אלו ומתי כדאי להתחיל בתהליך?

אבחון וטיפול מקצועיים של מומחי איטום

אולי הנקודה החשובה ביותר בכל הנוגע לטיפול בבעיות של רטיבות במבנה בכלל, ובקירות החיצוניים בפרט, היא כי חדירה של רטיבות למבנה אינה עניין פשוט או נושא שקל להתמצא בו. גם אם זה נראה לכם פשוט ואתם חושבים שאתם מזהים בדיוק את מקור הנזילה וחדירת המים – בפועל בדרך כלל זה מסובך יותר וכולל מספר מוקדים שונים, כמו גם מעבר של רטיבות ומים מנקודות מסוימות לנקודות אחרות ומרוחקות במבנה, כך שהעניין כולו הופך מבלבל ומאתגר לאבחנה מדויקת.

לכן, הדרך בה מומלץ לנקוט בכל הנוגע לזיהוי וטיפול ברטיבות במבנה ובקירות החיצוניים (בטח ובטח כאשר כבר מתגלים סדקים באותם קירות), היא לעבוד עם מומחי איטום. חברות איטום מקצועיות מעסיקות אנשים המתמחים באיטום – אלו הם בעלי מקצוע הלומדים את נושא האיטום בצורה מקצועית ומעמיקה ומחזיקים בניסיון רב בטיפול בבעיות מסוג זה. רק מומחה איטום מקצועי יוכל לאבחן את מקור חדירת המים בצורה מדויקת, מלאה ונכונה, ולהציע את דרך הטיפול המקצועית הטובה והמתאימה ביותר. פעמים רבות אבחון מדויק ומפורט (כזה אשר יבטיח כי אנחנו לא מפספסים אף נקודה נסתרת ממנה גם כן חודרת רטיבות) מצריך שימוש בעזרים מיוחדים, ובמכשור מקצועי מתקדם אותו מחזיקים רק מומחי איטום. כלומר, גם אם אנחנו באים עם כל המוטיבציה, הידע והכוונה למצוא את מקורות חדירת הרטיבות, במקרים רבים פשוט לא נוכל להשלים את האבחון ללא הציוד המקצועי המתאים.

לטפל מספיק זמן לפני עונת הגשמים

כמובן שהזמן המתאים לטפל בבעיות של רטיבות ולבצע איטום קיר חיצוני (או כל חלק אחר של הבית) הוא לפני תחילת החורף ועונת הגשמים. כאשר יורד גשם ומרטיב את המבנה כולו, הרבה יותר קשה הן לאבחן ולמצוא את נקודות חדירת הרטיבות והן לטפל באיטום כמו שצריך. יש לחכות לכמה ימים נטולי גשם, לקוות שגם בימים הקרובים לא יירד גשם שיפריע להשלמת העבודה וכו'...

לכן, עדיף להיזכר כמה שיותר זמן מראש, אפילו באמצע הקיץ. במידה ושמתם לב לרטיבות רק באמצע החורף, אין ברירה – בכל מקרה, הזמינו מומחה איטום לקבלת חוות דעת מקצועית. רק כך תוכלו להבטיח כי אתם מטפלים באופן אפקטיבי ומקצועי בבעיות הרטיבות ובסדקים שבקירות החיצוניים של המבנה.

המאמר באדיבות חברת איטום פז https://itumpaz.co.il/ המבצעת מגוון עבודות בתחום האיטום.