שחקני מכבי חוגגים באשדוד הערב
שחקני מכבי חוגגים באשדוד הערבצילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א

לא באותה ליגה. כמעט 7 שנים עברו מאז הפעם האחרונה שמ.ס אשדוד ניצחה את מכבי תל אביב במסגרת ליגת העל בכדורגל. היה זה בינואר 2013, כאשר מאז ניצחו התל אביבים שבעה משחקים ושלושה נוספים הסתיימו בתיקו.

הערב (שני) המאזן נותר כשהיה עם ניצחון נוסף של התל אביבים שחזרו לנצח במסגרת הליגה בדיוק בזמן מבחינתם - שבוע לפני משחק העונה מול המוליכה, הפועל באר שבע.

האשדודים אמנם ניצחו שלוש פעמים ב-10 המפגשים האחרונים מול מכבי באצטדיונם הביתי, אצטדיון הי"א, אך מול הגנת האורחים מתל אביב שלא ספגה בכל משחקי הליגה עד כה העונה, גם האצטדיון הביתי ומערך התקפי לא עזרו. ככה אי אפשר לנצח.

התל אביבים הצליחו לעלות ליתרון רק בדקה ה-71 לאחר לא מעט החמצות ומניעת שערים מצידם של שחקני אשדוד ובעיקר שוערם, אך צ'יקו אפואדו ניצל רפיון בכדי לכבוש מול שער ריק.

מכבי נותרת למעשה הקבוצה היחידה העונה בליגה עם מאזן חוץ מושלם כשניצחה את כל משחקי החוץ שלה העונה ובכלל סופרת כבר 25 משחקי חוץ ללא הפסד בליגת העל מאז אפריל 2018. אחרי משחק נוסף בו היא לא סופגת ושוברת את השיא שלה מעונת 2013/14 בו שמרה על רשת נקיה עד המחזור השביעי, נראה כי האלופה לא תוותר במהרה על צלחת האליפות שלה כשהיא צמודה לבאר שבע עם אותו מספר נקודות.

אשדוד סופגת הפסד שני ברציפות אחרי פתיחת העונה הטובה שלה בה לא הפסידה חמישה משחקים רצופים, ונותרת עם המחמאות בלבד.

במשחק נוסף שהתקיים הערב במסגרת המחזור ה-7 בליגת העל, נפרדו הפועל רעננה והפועל חיפה בתיקו 0:0 בתום שערוריית שיפוט בה גם מערכת ה-VAR לא עזרה למנוע תצוגת שיפוט רעה ביותר.