כדורסל
כדורסלצילום: פלאש 90

את שני משחקיה הרשמיים עד כה העונה, הפסידה מכבי אשדוד עם ספיגה של מספר נקודות תלת-ספרתי שחצו את רף ה-100: 111 שקלעה עליה הפועל תל אביב בשמינית גמר גביע ווינר סל ו-103 שקלעה מולה הפועל חולון במחזור הפתיחה של העונה.

הערב (שני), כשהיא עם הגב אל הקיר - באולמה הביתי המלחיץ, עם שני זרים בלבד, ללא עוזר מאמן ואחרי הפסד בהארכה במחזור פתיחת העונה שלה, מכבי אשדוד הצליחה לספוג פחות ובזכות זה גם לנצח כשגברה על אותה הפועל תל אביב בתוצאה 76:83 ונקמה בה על ההדחה המוקדמת מטורניר קדם העונה - גביע ווינר סל.

האשדודים שפתחו את העונה באיחור ועם חוסר בהירות לגבי המצב הכלכלי, כשאף היו בסיכון שלא לפתוח את העונה בשל מחסור בתקציב, ביצעו החתמה אחת מרכזית שניצחה להם הערב את המשחק. הייתה זו החתמתו של ליאור אליהו.

אליהו הוותיק, קפטן הפועל ירושלים בעונה שעברה, הגיע לאשדוד בכדי לעשות סוף לקריירה הזוהרת שלו ונראה לפי הערב כי נכונו לאוהדי הכדורסל בישראל עוד כמה רגעי שיא שלו.

אחרי ששלושת המפגשים האחרונים בין הקבוצות בהיכל הקריה שבאשדוד במסגרת העונה הרגילה הוכרעו בפער של מהלך אחד, הערב בהובלתו של אליהו הניצחון של אשדוד לא היה מוטל בספק ולו לרגע כשזו ניצחה עם 76:83.

דווקא מול הפועל תל אביב של אריאל בית הלחמי שידוע כמאמן שדוגל בשיטת משחק אגרסיבית ולוחמנית, גילתה אשדוד רוח קרב והפגינה לחימה על כל כדור שסייעה לה רבות לנצח את מי שהדיחה אותה ממפעל גביע ווינר סל בתחילת העונה.

אשדוד שבעונה שעברה ניצחון הבכורה שלה הגיע במחזור השלישי על היורדת בני הרצליה, עושה זאת הפעם להפועל תל אביב שעדיין ללא ניצחון העונה למרות הכנה מרשימה. האם התל אביבים שלראשונה מאז עונת 1998/99 פותחים עונה עם שלושה הפסדים רצופים, יסיימו כמו הרצליה עם ירידת ליגה?

גם 76 נקודות שקלעו הערב כשלראשונה חצו את רף 75 הנקודות שקלעו בכל שלושת ההפסדים שלהם העונה, מאז אותו ניצחון בגביע ווינר סל על אשדוד, לא מנע מהפועל את ההפסד השלישי שעשוי ליצור זעזוע כבר בקרוב ממש.

במשחק נוסף שהתקיים הערב במחזור ליגת ווינר סל, השיגה גם הפועל באר שבע ניצחון בכורה עם 87:88 דרמטי על הפועל אילת.