נתניהו בסיעת הליכוד
נתניהו בסיעת הליכודצילום: אסתי דזיובוב/TPS

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לכנס מחר (רביעי) את ראשי מפלגות בלוק הימין-חרדים.

זו תהיה הפגישה הראשונה של נתניהו עם ראשי המפלגות, לראשונה מאז שהחזיר את לנשיא המדינה את המנדט להרכבת הממשלה החדשה.

הפגישה תתקיים בשעות הצהריים בלשכת ראש הממשלה, והוזמנו אליה ראשי סיעות ש"ס, יהדות התורה, הימין החדש והבית היהודי-האיחוד הלאומי.

מטעם הליכוד צפויים להשתתף השרים זאב אלקין ויריב לוין, ראשי צוות המשא ומתן הקואליציוני של המפלגה.

מנהלים מו"מ עם גנץ כגוש של 55 מנדטים

מוקדם יותר היום הבהירה שרת המשפטים לשעבר ח"כ איילת שקד כי סיעת הימין החדש נשארת בבלוק מפלגות הימין ולא תנהל משא ומתן עצמאי עם ''כחול לבן''.

''אם נוזמן לפגישה עם גנץ בוודאי שנבוא אך נבהיר לגנץ שחבל על בזבוז הזמן וכדאי להתחיל לנהל משא ומתן מול נציגות הגוש", כתבה שקד בחשבון הטוויטר שלה.

היא הדגישה: ''הימין החדש לא ינהל משא ומתן עצמאי. בחירות נוספות הן דבר מיותר ומזיק, אלברט איינשטיין הגדיר שיגעון שחוזרים על פעולה שוב ושוב ומצפים לקבל תוצאה שונה".

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, אמר כי הוא אופטימי בנוגע לסיכוייו להרכיב ממשלה חדשה. "התחושה על הכיפאק. גמרנו אימון בוקר עכשיו ונלך לעמל היום", אמר גנץ לכתבים מחוץ לביתו. ''הכול בסדר. אנחנו אופטימיים תמיד, זו שיטת חיים".

נשיא המדינה ראובן ריבלין צפוי להעניק את המנדט לגנץ בימים הקרובים, לאחר שאמש הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו שלא הצליח להרכיב ממשלה חדשה בישראל.

נתניהו: אני מחזיר את המנדט לנשיאדוברות

"מאז שקיבלתי את המנדט פעלתי ללא הרף בגלוי וסתר כדי להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה. זה מה שהעם רוצה. זה גם מה שישראל צריכה אל מול האתגרים הביטחוניים ההולכים וגדלים מדי יום ושעה", אמר נתניהו בהצהרה שפרסם בצאת החג.

לדבריו, "במהלך השבועות האחרונים עשיתי כל מאמץ כדי להביא את בני גנץ לשולחן המשא ומתן ולהרכיב ממשלה לאומית רחבה ולמנוע בחירות נוספות. לצערי, פעם אחר פעם, הוא פשוט סירב. הוא התמיד בסירובו גם לאחר שקודם לכן נעניתי לבקשתו להיפגש עם הרמטכ"ל שהציג בפניו את מכלול האיומים והאתגרים שמדינת ישראל ניצבת מולם".

"לצערי הסרבנות של גנץ מעידה על דבר אחד. בני גנץ נותר שבוי בידיהם של לפיד וליברמן. לפיד שרוצה במפלתו וליברמן שמונע משיקולים זרים הנוגעים לענייניו האישיים. גנץ, לפיד וליברמן רק מדברים על אחדות אך בפועל הם עושים את ההיפך הגמור. הם מעודדים פילוג וחרמות, פוסלים את חובשי הכיפות. את מי הם לא פוסלים? את חברי הרשימה הערבית המשותפת איתם הם מתואמים כל הדרך לממשלת מיעוט של השמאל", הוסיף נתניהו.

"אם גנץ יתפתה להקים ממשלה מסוכנת כזו, אעמוד בראש האופוזיציה ואפעל כדי להחליפה במהירות. אבל עדיין לא מאוחר. אם גנץ יתעשת, אם הוא ישתחרר מהלפיתה של לפיד וליברמן ויזנח את רעיון ממשלת המיעוט נוכל להקים יחד את הממשלה שמדינת ישראל כה זקוקה לה בעת הזאת", סיכם ראש הממשלה את דבריו.