ח"כ איימן עודה
ח"כ איימן עודהצילום: אסתי דזיובוב/TPS

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, מבהיר כי האפשרות של הפיכת הרשימה לגוש חוסם שיאפשר הקמה של ממשלה בראשותו של בני גנץ - קיימת.

בראיון לחדשות 13 הערב (שלישי) אמר עודה, "מבחינתנו כל האופציות נמצאות על השולחן, אך יחד עם זאת אנחנו לא נוותר על העקרונות שלנו. להיפך, כל האופציות על השולחן בגלל שאנחנו רוצים לממש את העקרונות שלנו".

"אני אתן לך דוגמה, בשנת 1993 הייתה ממשלת רבין, מבחינתנו באופן יחסי היא היתה הממשלה הטובה ביותר, ובה אנחנו היינו בגוש החוסם", ציין עודה.

לדבריו, "במידה וגנץ יילך בדרכו של רבין, יהיה לי כל הכבוד בעולם ללכת בדרכו של תאופיק זיאד, שהיה יו"ר הגוש החוסם".

עם זאת הדגיש עודה כי האפשרות הזו לתלויה במדיניות שיוביל גנץ, "זה תלוי בכיוון שלו לקראת השלום, לקראת השוויון ודמוקרטיה וצדק חברתי. חשוב להזכיר שכל הדברים הללו הם לא רק טובת האוכלוסייה הערבית. השלום הוא טוב לכולם".

אמש, לאחר שהודיע לנשיא המדינה על החזרת המנדט להרכבת הממשלה, הזהיר ראש הממשלה נתניהו מהאפשרות של הקמת ממשלת מיעוט בראשות גנץ שתסתמך על תמיכת הרשימה המשותפת כגוש חוסם.

"לצערי הסרבנות של גנץ מעידה על דבר אחד. בני גנץ נותר שבוי בידיהם של לפיד וליברמן. לפיד שרוצה במפלתו וליברמן שמונע משיקולים זרים הנוגעים לענייניו האישיים. גנץ, לפיד וליברמן רק מדברים על אחדות אך בפועל הם עושים את ההיפך הגמור. הם מעודדים פילוג וחרמות, פוסלים את חובשי הכיפות. את מי הם לא פוסלים? את חברי הרשימה הערבית המשותפת איתם הם מתואמים כל הדרך לממשלת מיעוט של השמאל", הוסיף נתניהו.

"אם גנץ יתפתה להקים ממשלה מסוכנת כזו, אעמוד בראש האופוזיציה ואפעל כדי להחליפה במהירות. אבל עדיין לא מאוחר. אם גנץ יתעשת, אם הוא ישתחרר מהלפיתה של לפיד וליברמן ויזנח את רעיון ממשלת המיעוט נוכל להקים יחד את הממשלה שמדינת ישראל כה זקוקה לה בעת הזאת", סיכם ראש הממשלה את דבריו.