FlatFormer
FlatFormerצילום: רן דקל

חברת REE הישראלית, המפתחת טכנולוגיה ייחודית ומודולרית לענף הרכב, מכריזה על שיתוף פעולה אסטרטגי עם Hino מוטורס, ספקית משאיות מובילה מקבוצות טויוטה.

החברות הציגו בתערוכת הרכב ה- 46 של טוקיו פרויקט עתידני משותף המורכב משלדת משאית שטוחה ומודולרית לחלוטין, הנקראת FlatFormer ומבוססת על טכנולוגיה של REE המשלבת את כל רכיבי ההנעה של הרכב בתוך מעטפת הגלגלים.

הגלגלים של REE משלבים בתוכם מנועים, היגוי, מתלים, חיישנים, בלמים ומערכות תרמיות. הטכנולוגיה הייחודית המרכזת את כל הרכיבים בגלגל איפשרה לצוותי הפיתוח של הינו לייצר את FlatFormer - שלדה התומכת בתצורות שונות של רכבים עתידניים הדורשים נפח אחסון גדול יותר, צמצום משמעותי של משקל הרכב עם גמישות ויעילות אנרגיה מירבית, תמיכה במגוון רחב של תצורות עיצוב רכב, מיקסום שטח פנימי לסוללות נוספות וטכנולוגיות בטיחות מתקדמות. הפלטפורמה שהוצגה מיועדת למשאיות במשקל עד 4 טון ומשלבת 6 גלגלי REE.

לדברי אקירה ימאגוצ'י, מנהל חטיבת העיצוב בהינו מוטורס, "זו הייתה הזדמנות נפלאה לשתף פעולה ולבנות את FlatFormer יחד עם REE. החולקת איתנו חזון משותף ליצירת עתיד בר-קיימא ומשגשג, על ידי המצאה מחדש של תחום הניידות".

דניאל בראל, מייסד משותף ומנכ"ל REE, סיפר "שתי החברות חולקות מסע משותף לעבר עתיד חדש בתחום ניידות חשמלית . אנו נרגשים וגאים להציג את תוצאות השותפות שלנו עם הצוות של Hino Motors, השותף היפני הראשון שלנו בענף ההובלות. שיתוף הפעולה זה הוא חלק מאסטרטגיית שותפות גלובלית של REE עם שחקני רכב חשמלי מובילים באסיה. יפן היא המובילה בענף והטכנולוגיה שלנו מאפשרת לזרז את מחזורי פיתוח ולתת מעוף לניידות החשמלית".

הטכנולוגיה של REE תוצג בישראל בתערוכת Smart mobility.