כהן: "חברות הביטוח מנצלות את המבוטחים"

ועדת הכספים של הכנסת קיימה היום (רביעי) דיון בסוגיית התנהלות חברות הביטוח בישראל.

במהלך הדיון טענה ח״כ מירב כהן (כחול לבן) כי הריכוזיות של חברות הביטוח היא הבעיה הצרכנית החמורה ביותר במדינת ישראל.

״הריכוזיות והכח הבלתי מוגבל של חברות הביטוח במדינת ישראל היא הבעיה הצרכנית החמורה ביותר במשק הישראלי. המצב בשטח רע מאוד. זו הבעיה החמורה ביותר, הן מבחינה כלכלית, כי אנחנו מוצאים הון עתק על ביטוחים למיניהם והם מבחינה חברתית כי מי שעבר אירוע ביטוחי לרוב שרוי במצב קשה והוא פוגש את חברת הביטוח בשעתו הקשה ביותר, על אחת כמה וכמה כשמדובר בביטוחי בריאות", אמרה כהן.

לדבריה, מדובר בתחום ריכוזי שבו חמש חברות שולטות ב-97% מהשוק. "מי שמשלם את המחיר היקר על הריכוזיות הזו הם המבוטחים. אני חושבת שהדבר הראשון בסדרי העדיפויות של רשות שוק ההון צריך להיות יצירת תמריצים לחברות הביטוח לא לרמות. היום יש לחברות הביטוח תמריץ כלכלי לרמות. זו שיטת מצליח קלאסית".

כהן הציעה "לייצר כח הרתעה גדול יותר מול חברות ביטוח שמנצלות מבוטחים בשעתם הקשה ובמידה ועוול נחשף צריך להיות לו מחיר גבוה כדי שהלקח יופנם. היום פשוט משתלם להן כלכלית לנהוג בחוסר הוגנות".

צילום: דוברות הכנסת
צילום: דוברות הכנסת

לוועדה הגיעה אורחת מטעמה של ח״כ מירב כהן, סמדר כהן טרקל, שסיפרה כי אמה הסיעודית נמצאת במצב סיעודי קשה ואודות האופן בו חברות הביטוח התנערו מתשלום הכספים המגיעים לה.

״אמי אליס כהן היא חולה אונקולוגית ולפני כשנה ביקשנו מחברת הביטוח לקבל את גמלת הסיעוד. חודש וחצי לאחר קבלת קצבת הסיעוד קיבלנו מכתב המבשר כי הקצבה בוטלה לאלתר, מכיוון שיש עדויות שאמי במצב טוב ממה שהושג". סיפרה.

"כששאלנו, קיבלנו תמונות שלה יוצאת לאוויר השמש. היא פשוט יצאה מתחת לביתה, בעזרת אבי הקשיש, על הליכון, לראות את אור השמש. זה הפריים המנצח של חברת הביטוח - שני קשישים יושבים ליד דלת ביתם. משם, היינו חייבים לצאת למלחמה".