אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: iStock

בתקופה שבה הריבית על החסכונות בבנקים איננה גבוהה, ולעיתים כמעט אפסית, מחפשים לא מעט ישראלים אפיקי השקעה עם פוטנציאל רב, כזה שבזכותם יוכלו ליהנות מרווחים גבוהים.

השקעה במשרדים היא אפשרות לא רעה לבעלי הממון ואפשר למצוא בכל הארץ שלל של נכסים המיועדים למכירה, שיוכלו לשמש כמשרדים. רק בירושלים עצמה יש רבים כאלה, והיא, ללא ספק, יעד מתאים לחפש בה נכסים אטרקטיביים, שניתן יהיה לאחר מכן להציע אותם להשכרה.

משרד או מבנה לצרכי מגורים?

משקיעים רבים בשוק הנדל"ן בוחרים להשקיע את מיטב כספם ברכישה של משרדים. הם מעדיפים לעשות זאת במקום להשקיע את כספם ברכישת דירות, ובייחוד בשל מס הרכישה המוגדל על כל אותם רוכשים בעלי למעלה משלוש דירות. זאת, כמובן, לצד המגבלות החלות אל נטילת המשכנתאות ובאופן כלל גם מחירי הדירות עצמן שנדמה שפחות יציבים.

לעומת זאת, השקעה במשרד מביאה אתה תקווה חדשה וישנן אפילו כיום גם משקיעים המתאגדים לקבוצות רכישה. כך הם יכולים למצוא נכסים במחירים מצוינים, נכסים עם תשואה שנתית גבוהה מזו שמקבלים בנכסים אחרים.

בירושלים, כמו גם בערים גדולות אחרות ברחבי הארץ, צצים ונבנים להם לא מעט מגדלים גבוהים שבהם מתמקמים משרדים מכל מיני תחומים.

מיקומה המרכזי והנוח מאד של ירושלים, השירותים הקרובים שנמצאים בסמוך לכל מגדל, איכות הבנייה הגבוהה וכמובן החניות הצמודות ומספרן הרב של המעליות בכל מגדל, כל אלה הופכים את הנכסים עצמם למבוקשים במיוחד בקרב המשקיעים השוקלים אפשרות של השקעה במשרדים.

למשרדים אלה יש ביקוש רב ובעלי עסקים המעוניינים להפעיל את עסקיהם מירושלים מחפשים רבות אחר נכסים כאלה. מכיוון שאין ברשותם את סכומי הכסף הגבוהים כדי לרכוש אותם, הם מעוניינים להשכירם ובייחוד למשך פרקי זמן ארוכים מאד. כאן בדיוק נכנסים לתמונה אותם משקיעים, שמשכירים להם את המשרדים במגדלים.

השקעה לטווח ארוך

בחירה באפשרות של השקעת הכסף במשרדים במקום במבני מגורים מבטיחה גם מענה לאורך שנים. לא מדובר כאן בעסקה לתקופה קצרה ולרוב גם ההכנסה הרבה יותר גבוהה. כמובן כל זה תלוי במגדל עצמו, היכן שנמצאים הנכסים, ובתנאים שבו.

מגדלים גבוהים ומתוחזקים ימשכו הרבה בעלי עסקים שוכרים וגם כאלה שנמצאים באזורים נוחים ונגישים. לא משנה באיזה עסק מדובר ואילו שירותים מוצעים על ידי המשרד, כל בעל עסק רוצה משרד נוח, נעים שיוצר רושם חיובי בקרב המבקרים בו ובכך למעשה משמש כמעין כרטיס ביקור מוצלח שמשרת את המקום.

לסיכום: השקעה במשרדים בירושלים, במגדלים מתוחזקים, יפים ומושקעים היא הדרך הנכונה ליהנות מרווחים גבוהים. זוהי השקעה שמחזירה את עצמה והביקוש הרב לנכסים שיוכלו לשמש כמשרד היא רבה. ירושלים מושכת אליה לא מעט בעלי עסקים וכל נכס פנוי נחטף במהירות ומושכר למשך שנים ארוכות. להשקיע את הכסף במשרד שיוצע להשכרה היא ההליך החכם והנכון לרבים, ומומלץ לבחון זאת כהלכה במסגרת כלל החישובים העסקיים.