מתוך הסדרה '80 וארבע'
מתוך הסדרה '80 וארבע'צילום: כאן תאגיד השידור הישראלי

גן ילדים מיוחד הוקם בבית הדיור המוגן 'בית בכפר' בביתן אהרן, ובמשך שישה שבועות הגיעו עשרה ילדים בני ארבע ועשרה דיירים בני שמונים פלוס לגן לפעילות משותפת. מומחים בתחום החינוך והגריאטריה עקבו אחר השינויים בבריאותם של הזקנים ובהתפתחותם של הילדים. התוצאות מדהימות ומרגשות.

***

הפרק הראשון בסדרת 'מעברים' ישודר ביום שלישי הקרוב. הסדרה תלווה את לוחמי מעברי הביטחון שמשרתים במחסומים הנפיצים ביותר: עוטף ירושלים, קלנדיה ומעבר רחל. הסדרה בת שלושת החלקים עוקבת אחר היחסים היומיומיים שלהם עם האוכלוסייה המקומית, מיום הגיוס וההכשרה ועד שגרת השירות במחסומים. יוצרים: איריס ויצחק לרנר.

***

בי"ג במרחשוון ייפתח פסטיבל הפסנתר שמתקיים מדי שנה בסתיו בתל אביב. בין המופעים שנותנים כבוד לכלי הבסיסי והקסום הזה יהיה מופע של שלמה גרוניך שיחגוג 50 שנה על הבמה, גדי פיינגולד שיציג את אבידת בת מלך כאופרת רוק, רבקה זוהר שתארח את ריקי גל ואושיק לוי שיארח את אסף אמדורסקי.

***

בלק, בלש פרטי, יוצא בעקבות פשעים ותעלומות יחד עם הכלב שלו שרלוק ועוזרו הנאמן אמיל. הם מבקרים בסופרמרקט שנפרץ, בחתונה שחלק מהאורחים בה חזרו בלי ארנקים ועוד. בלק מפצח את התעלומות בעזרת היגיון, הומור ומקורות יהודיים, ושולח את הקוראים הצעירים לנסות לבלוש בעצמם. 'בלק הבלש - תעלומת הפורץ המסתורי'. חיים אקשטיין, הוצאת בית אל.

***

להצעות: [email protected]