אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל מפרסמת את נתוני סקר הסטודנט אשר בחן את הסטטוס הכלכלי של הסטודנטים בישראל, כולל סך ההוצאות אל מול ההכנסות לסטודנטים עובדים.

הסקר נערך ע״י מכון ׳מאגר מוחות׳ והשתתפו בו כ-8,000 סטודנטים וסטודנטיות ממרבית מוסדות הלימוד בארץ.

מהנתונים שהתקבלו, ולנוכח מגמת מעבר הסטודנטים למוסדות לימוד פרטיים בהם שכר הלימוד אינו מסובסד, סטודנטים בישראל נדרשים לעבוד יותר שעות בכדי לממן את הלימודים האקדמיים, זאת בנוסף לשאר מרכיבי החיים המייקרים משמעותית את הוצאות הסטודנטים במהלך תקופת הלימודים לתואר.

הסטודנטים שמרוויחים הכי מעט במהלך התואר הם סטודנטים לרפואה ורפואת שיניים (3,109 ₪). סטודנטים למנהל עסקים ממוקמים בראש טבלת השכר (7,197).

בקרב סטודנטים שאינם עובדים, 70% ציינו כי הסיבה המרכזית לכך היא שהלימודים אינם מאפשרים זאת. כמו כן נמצאה עליה של כ-8% בעלות המזון הביתי לעומת שנת 2018.

שלומי יחיאב, יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית: "המחירים עולים בצורה מתמדת ויוקר המחייה ממשיך להכביד על כל צעיר וצעירה במדינה, מדרום עד צפון. מתגבשת מציאות שבה גב כלכלי או מרדף אחרי מלגות הם שיכריעו איך, ואם בכלל, תראה תקופת הלימודים של הסטודנטים בתואר. לא נקבל את מציאות זו, ונמשיך לפעול להפחתת המחירים והסרת חסמי הכניסה הכלכליים אל ההשכלה הגבוהה.

''המגמה הכלכלית השלילית העולה מהסקר שלנו צריכה לחדור אל לבבות מקבלי ההחלטות במדינה, אנו קוראים להם להזדרז ולהקים ממשלה על מנת לפעול ביחד אתנו ולקדם מציאות אחרת עבור הצעירים בישראל", הוסיף יחיאב.