חסידות גור
חסידות גורצילום: Yonatan Sindel/Flash90

הקרע בחסידות גור שמטלטל את העולם החרדי: 'זמן החורף' במוסדות החינוך של חסידות גור ייפתח היום (ה') ובחסידות שוררת דריכות האם ימומש איום ההנהגה ו'המורדים' ובני משפחותיהם אכן יושלכו מהישיבות ומתלמודי התורה.

בשבוע האחרון הוקמו מספר בתי כנסת בכמה ריכוזים חרדיים מובהקים ברחבי הארץ של קבוצת 'המורדים' בראשות הרב שאול אלתר, בן דודו של האדמו"ר. אולם זהו רק הצעד הראשון.

במהלך ההקפות השניות הודיע הרב אלתר לאנשיו כי בכוונתו להקים מוסדות חינוך משלו שיקלטו את הנפלטים מחסידות גור ויאפשרו אלטרניטיבה חינוכית לבני משפחותיהם.

אתמול אף שוגרה אליהם הודעה רשמית על פתיחה צפויה של מוסדות חינוך אלטרנטיביים. "בשורה טובה תדשן עצם. הודעה על פתיחת הישיבה: בהמשך להתעלות בשמחת תורה, כפי שהודענו שעיקר מגמתנו לחנך את בנינו בדרך הלימוד האמיתי כדרך אבותינו, הננו מודיעים בזה שבעזרת השי"ת עתידה להיפתח ישיבה קטנה וישיבה גדולה, בדרך זו", נאמר.

מוסדות החינוך אף יאופיינו בשיטת לימוד שונה מזו שהונהגה בגור בשנים האחרונות. האדמו"ר מגור ביטל בשנים האחרונות את לימוד 'העיון' בישיבות והנהיג לימוד בקיאות שמטרתו צבירת ידע הלכתי ומעשי על פני הפלפול התלמודי הנהוג בישיבות.

המהלך הזה היה לצנינים בעיני בן דוד הרב שאול אלתר שסבר כי אין לבטל לחלוטין את לימוד העיון.