אופטימיות זהירה. דרעי
אופטימיות זהירה. דרעיצילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90

על רקע העברת המנדט ליו"ר כחול לבן בני גנץ, הבהיר הבוקר (חמישי) שר הפנים אריה דרעי (ש"ס) כי אין בכוונתו לפרק את הגוש.

"גנץ מעוניין במתווה הנשיא אבל לפיד הוא זה שמטרפד - אני לא רואה מתווה אחר חוץ ממתווה הנשיא", אמר בראיון שהעניק לגל"צ.

בדבריו הבהיר כי לא סירב לבקשה של גנץ להיפגש עמו. ״אני לא סירבתי לגנץ בפגישה, אמרתי לו שהצוות שלנו לניהול המו״מ זה אלקין ולוין. כבר בזבזנו 28 ימים קריטיים בגלל ׳כחול לבן׳ לאחר שנתניהו קיבל את מתווה הנשיא ככתבו וכלשונו. אין טעם עכשיו לעשרות פגישות, הם צריכים לקבל החלטה מנהיגותית".

דרעי טען כי על ראש הממשלה להיות ראשון ברוטציה. "בלוק ה-55 שהייתי ממקימיו הוא הצעד החשוב ביותר להקמת ממשלת אחדות. אין שום סיבה בעולם שנתניהו לא ימשיך לשמש כראש ממשלה ולהיות הראשון ברוטציה. אנחנו לפני קבלת החלטות חשובות ולביבי יש את הניסיון. העם חושב שנתניהו צריך להמשיך - 2 מיליון אנשים רצו אותו".

בראיון מקביל שהעניק לרשת ב' חזר וצידד במתווה האחדות של נשיא המדינה. "אם גנץ באמת כנה ורוצה ממשלת אחדות, יש מתווה אחד של נשיא המדינה. המטרה של כל הפגישות האלה הן לפורר את הגוש, ובסוף יתברר שהוא לא יתפורר".

בדבריו העריך כי פניה של ישראל לבחירות שלישיות. "בני גנץ הוא אדם מסורתי אמיתי. הוא נאלץ ללכת על ממשלת אחדות חילונית בגלל שהמנדטים ברחו לליברמן.

"אני אומר לו – נכון שהתחייבתם, אבל הבוחר לא נתן לכם אפשרות להקים ממשלה לבד. אם לא תקום ממשלת אחדות לצערי הרב נלך לבחירות", הוסיף.