שמחה גולדין על הבמה בכנס אם תרצו
שמחה גולדין על הבמה בכנס אם תרצוצילום: מאיר אליפור

פרס הציונות לשנת 2019 הוענק הערב (חמישי) לפרופ' שמחה גולדין ולרעייתו ד"ר לאה, במהלך הכנס השנתי של תנועת ''אם תרצו''.

"הדר לא הובא לקבר ישראל", אמר גולדין באירוע שהתקיים בירושלים. ''האנשים שהיו אצלנו בבית במוצאי שבת ערבו לנו להביא את הדר לקבר ישראל. ככה הבנו את הברית בין האב והצבא. זה לא פוליטי. זה מהותי וציוני ומה שצריך לעשות עכשיו זה לחזור ולבנות את הערכים של מנהיגנו בשמאל ובימין להביא את החיילים שלנו בתנאים שמדינת ישראל תקבע. לא האויב.

''אני מודה על הפרס. הוא אינו העיקר אלא הוא הרצון וההבנה. שאלו את הדר תמיד מה הדרך הראויה הוא ענה כי 'או להתעסק בעצמך או לעשות דברים גדולים'. אני מודה לכם שהחלטתם לעשות דברים גדולים", הוסיף פרופ' גולדין.

שר המשפטים אמיר אוחנה (הליכוד) השתתף גם הוא בכנס של "אם תרצו", ובירך את הארגון ש''נותן פייט אמיתי גם בתקשורת, גם בכנסת וגם בממשלה להרבה מאוד ארגונים עתירי תקציבים שיש בצד השני.

"בכנסת ה-20 זכיתי לעבוד עם חברים רבים בארגון שפועלים ויוזמים ללא הרף. אחד ההישגים בכנסת הזו הייתה הצעת חוק שזכיתי להעביר יחד עם הארגון השוללת תקני שירות לאומי מארגונים כגון בצלם שנעשו במימון המדינה. אבסורד נוראי. למרות שהיו התנגדויות רבות, הצלחנו ברוך השם לחוקק את החוק, שנכנס לתוקף השנה והיום הוא חלק מספר החוקים. כל זה התחיל בפגישה עם 'אם תרצו'. אז ישר כח, תמשיכו בפעילות שלכם", איחל השר.

ד"ר מרדכי קידר קיבל את אות יקיר התנועה לשנת 2019. "צריך לפטר את בג"ץ מזה שהוא קובע את סדר הגבולות", אמר קידר. ''ברגע שאתה קובע, מערב את הדברים זה בזה, אתה לא צריך נבחרי ציבור. אם הכל שפיט כולל ערכים חברתיים, אנו בבעיה. אין דבר כזה בעולם. ברגע שהמדינה תשתחרר מהרגולטורים שהשתלטו לנו על החיים יהיה אפשר לצאת אל המרחב המזרח תיכוני".

יו"ר תנועת "אם תרצו", מתן פלג, אמר כי הוא נרגש לראות את תומכיה הרבים מתכנסים יחד ביום חגה: "בשנים האחרונות עשינו דרך ארוכה וכיום כל מי שקורא לסרבנות, מאשים את חיילי צה"ל בפשעי מלחמה או פועל נגד הזהות היהודית של מדינת ישראל, מוצא עצמו מחוץ למחנה. זו ההצלחה הגדולה ביותר שלנו בפעולתנו. אנו נרגשים לפעול למען החברה הישראלית ומצפים להרחיב השנה את פעילותנו לכל רבדיה השונים. בעזרת השם נמשיך לפעול למען עם ישראל גם לאורך השנים הבאות".