הרב יצחק יוסף
הרב יצחק יוסףצילום: יוני קמפינסקי

בהקלטות שפורסמו בכאן 11 נשמע הרב הראשי יצחק יוסף מסביר איך ניצחו החרדים במאבק על מתווה הכותל ב-2013, שאמור היה להעניק הכרה לזרמים הרפורמיים והקונסרבטיביים.

בין היתר נשמע הרב יוסף אומר: "גם על מתווה הכותל קרא לנו ראש הממשלה בזמנו, לרבנים הראשיים: 'תגלו מנהיגות', כל מיני מילים יפות יש לו, שאני אסכים למתווה הכותל, שתהיה ועדה, שיהיו נציגים של הרפורמים והקונסרבטיבים. הרי זה מה שהם רוצים, הם רוצים הכרה".

״ראש הממשלה קרא לנו וביקש שנבוא לקראתו, כי יש הרבה רפורמים שהוא צריך אותם באמריקה. אבל ברוך השם, הרבניים הראשיים עמדו כחומה בצורה. בשום פנים ואופן", סיפר הרב.

מנכ"ל התנועה המסורתית, יזהר הס, מסר בתגובה כי "אחד הכישלונות המפוארים של הממשלה היוצאת הוא הנסיגה המביישת והפחדנית ממתווה הכותל. אלא שהרב יוסף מתהדר בהישג לא לו. זה לא הוא שגרם לביטול המתווה. היו אלה כלי התקשורת החרדיים, ובפרט האתרים החרדיים, שהילכו אימים, שיפדו ממש את הפוליטיקאים החרדים שהסכימו למתווה".

חבר הכנסת אלי אבידר מישראל ביתנו הגיב: "זו הוכחה נוספת לכניעה הסדרתית של נתניהו לחרדים. הרב הראשי מספר במילותיו כיצד טרפדו החרדים את מתווה הכותל, שכבר אושר בממשלה; על אף הפגיעה האנושה ביחסי ישראל - יהדות ארה"ב. ממשל אחדות לאומית ליברלית תחזיר את השפיות לישראל".