הורי החיילים: איפה הערבות ההדדית?
הורי החיילים: איפה הערבות ההדדית?צילום: ISTOCK

הורי החיילים מהיחידה שחייליה נעצרו בקבות האירוע עם הבדואים בתחנת הדלק על יד רהט, פנו הערב מוצאי שבת במכתב לרמטכ"ל בו הם קובלים על היחס המחפיר, כלשונם, לילדיהם.

ההורים טוענים שילדיהם נעצרו בצורה משפילה ומבזה בשעה שבצעו פעילות מבצעית תוך הפקרת הגזרה, ואילו המתלוננים הבדואים לא נחקרו כלל על האיום בדקירה וניסיון חטיפת הנשק.

הורים טוענים כי במהלך החקירה הוכח שלפחות חלק מהתלונות הם שקר מוחלט, והחוקרים לא פעלו כדי לחקור את תלונות השווא.

ההורים שואלים את הרמטכ"ל "מה אתה מצפה מחייליך כאשר הם שומעים שחבר שלהם מותקף, האם עליהם להישאר במקומם מחשש שיואשמו ב'תקיפה בצוותא', או שעליהם לחתור למגע ולהגן על החבר שלהם? האם הערך של ערבות הדדית קיים בצה"ל או שהוא נמחק בשערי הפרקליטות הצבאית?"

בסיום פנייתם מבקשים ההורים מהרמטכ"ל "להורות באופן מיידי על שחרורם של החיילים מהמעצר והחזרתם לפעילותם המבצעית. להורות לגורמים האחראים לכך לחקור את חלקם של המתלוננים הבדואים בפרשה, כולל תלונות השקר שכבר הוכחו. להבהיר באופן ברור שבמידה ואכן החיילים אויימו כפי שהם טוענים אתה מגבה את תגובתם. להורות לחקור גם את הבדואים, ולהעמיד לדין את מי שאיים בדקירה וניסה לחטוף נשק מחיילי צה"ל".

מחר בשעה 14:00 יקיימו ההורים ופעילי ציבור הפגנה בשערי מול חומות כלא 4 בשער ראשון לציון במחנה צריפין, בדרישה לשחרר את הבנים.

מארגון בצלמו שמלווה את משפחות החיילים נמסר "לא נפקיר את חיילי צה"ל שהותקפו .מדובר בחיילי צה"ל שעשו מה שמצופה מכל חייל ולצערנו המערכת במקום לגבות אותם ולחקור את התוקפים בוחרת בוחרת לעצור ולהשפיל את המותקפים חיילי צה"ל. ארגון בצלמו יפעל לחשוף את האמת".