אחרי החגים
כיצד תורידי את הקילוגרמים העודפים מהחג ללא דיאטה?

ד"ר אולגה סמיונוב מדברת על העלייה במשקל בתקופת החגים ועל הפתרון המדעי שאינו כולל דיאטות.

ערוץ 7 , כ"ח בתשרי תש"פ

משקל
משקל
צילום: אייסטוק

"הרבה אנשים עולים במשקל במהלך החגים ומרגישים מתוסכלים מזה", משתפת ד"ר אולגה סמיונוב, פסיכולוגית, מומחית לירידה במשקל ללא דיאטה.

מדוע קשה לנו במיוחד להקפיד על תזונה בריאה בתקופת החגים?

"תקופת החגים היא תקופה שבה כולם יוצאים מהשגרה היומיומית. יש חופש מהעבודה והלימודים, אנחנו יושבים סביב שולחן חג העמוס במאכלים עתירי קלוריות ושומן, מטיילים הרבה וגם אוכלים בחוץ. לכן יש הרבה יותר פיתויים בתקופה זו.

"אבל מעבר לכך, אחת השאיפות הבסיסיות שלנו בחג זה לחוות אותו במלואו ולהנות ממנו באמת, כמו גם הרצון להרגיש חופשיים והצורך לפנק את עצמנו בתקופה זו. הבעיה היא שהרבה פעמים הנאה מהחג, תחושת חופש והצורך בפינוק מקושרים אצלנו לאוכל. על כן, אנחנו עלולים למצוא את עצמינו אוכלים יותר מדי ומתפתים שוב ושוב למה שמשמין ומזיק.

"בסופו של דבר, יציאה מהשגרה מסוג זה והצרכים הרגשיים שלנו בחגים מהווים קרקע פוריה לדפוסי אכילה לא אידאליים שעולים להרבה אנשים בקילוגרמים עודפים ותחושות אשמה ותסכול".

ואז מחליטים "אחרי החגים דיאטה"?

"אף אחד לא רוצה להרגיש מתוסכל, לכן רבים מאיתנו מחליטים 'לקחת את עצמינו בידיים' ולעשות דיאטה אחרי החגים. הבעיה היא שמחקרים מצביעים על כך ש ב 95-99% מהמקרים דיאטות בכלל לא עובדות. חשוב להבין שגם ביומיום אנחנו מתמודדים עם פיתויים רבים, גם אם לא באותה שכיחות ועוצמה כמו בחגים.

"נמצא למשל, כי אנשים הסובלים ממשקל עודף חווים ביומיום תחושה חזקה של השתוקקות למאכלים משמינים. תחושה שמופיעה כ 3-4 פעמים במהלך היום. לרוב ההשתוקקות היא לשוקולד ולמתוקים, אבל גם למאכלים שומניים ומלוחים. בשל ההשתוקקות העזה למאכלים עתירי סוכר ושומן, אנשים רבים לא מצליחים לעמוד בפיתוי שלהם לאורך זמן. ההתפתות החוזרת והנשנית למאכלים משמינים ומזיקים אלו, מסכלת כל ניסיון לרדת במשקל ולשמר אותו בטווח הארוך. זו אחת הסיבות המרכזיות לכך שהדיאטות לא יעילות.

"לכן, חשוב לשים לב כי בתקופות החגים עוצמת הפיתויים אמנם גדולה יותר, אבל ההתמודדות עם הפיתויים של המאכלים המשמינים קיימת ומאתגרת גם לאורך כל השנה ולכן ההחלטה לעשות דיאטה אחרי החג, הרבה פעמים לא מביאה לתוצאות לטווח הארוך".

אם כך, כדי לרדת במשקל ולנהל אורח חיים בריא גם ביומיום וגם בחגים חשוב להשתחרר מהדחף למאכלים המשמינים? האם זה בכלל אפשרי?

"בהחלט! בעזרת השיטה הפסיכולוגית והמבוססת מדעית EFT טאפינג. מחקרים מצאו כי תרגול נכון של השיטה במשך תקופה קצרה משחרר מהתלות והכמיהה למאכלים המשמינים, וגורם לתחושת שליטה מוגברת סביב האוכל. במחקר המשך נימצא כי הישגים חשובים אלו נשמרו גם בטווח הארוך ובהתאם לכך נצפתה ירידה במשקל בקרב הנבדקים, כל זה ללא דיאטות".

ד"ר אולגה סמיונוב למדה את השיטות המתקדמות של EFT לירידה במשקל מהמומחים והחוקרים המובילים בעולם ומאז מסייעת לנשים רבות מהארץ ומהעולם להשתחרר מהתלות במאכלים המשמינים.

והשיטה יעילה גם לפיתויים הרבים בתקופות החגים?

"אם מתמידים לתרגל וליישם אז כן. בתקופת החגים האחרונה למשל, התרגשתי לקבל הודעות משתי נשים שונות שעזרתי להן, אחת מהארץ והשניה מקנדה, הן שיתפו שכל אחת מהן חגגה פחות 10 ק"ג. בשיא תקופת החגים! זה תמיד מרגש לראות הצלחות מהסוג הזה, על אחת כמה וכמה בתקופות החגים. פעם מישהי אמרה לי 'אני לא מאמינה שהמשכתי לרזות גם בחגים'. אז כן, זה אפשרי גם ביומיום וגם בחגים".

תוכלי לשתף אותנו בפרטי ההדרכה האינטרנטית המיוחדת שאת מעבירה?

"כמובן! לאור האתגרים סביב האכילה והמשקל שרבים מאיתנו התמודדו איתם במהלך החגים והעניין ההולך והגובר בשיטה שלי, החלטתי לפתוח את השערים בפני כל מי שרוצה להכיר את השיטה ולהתנסות בה. אני מעבירה הדרכה אינטרנטית בלעדית, ללא עלות, שבה אני אספר על EFT טאפינג לירידה במשקל, ונתרגל כולנו יחד שחרור ממאכל משמין. כל מי שהנושא מעניין אותם מוזמנים להצטרף".

ההדרכה היא ללא תשלום, אך מספר המקומות מוגבל ונדרשת הרשמה מראש. להרשמה לחצו כאן עכשיו!