סאמר סקול אנגליה
סאמר סקול אנגליהצילום: Ardmore language school

אינספור בני ובנות נוער בטווח גילאים רחב יחסית יוצאים מדי שנה למחנה סאמר סקול זה או אחר, והיתרונות הרבים של מחנות אלו גורמים כמעט לכולם לחזור שמחים ומרוצים, עם אחת החוויות המשמעותיות והמרגשות ביותר שעברו עד כה בימי חייהם. אחד המוקדים המרכזיים של מחנות סאמר סקול הוא כמובן אנגליה, אליה טסים חלק משמעותי מהיוצאים לסאמר סקול מישראל. מהם יתרונות הסמאר סקול ומה יש ספציפית לאנגליה להציע בהקשר זה?

למידה אפקטיבית של השפה האנגלית ובאותה הזדמנות גם חוויה מהנה ובלתי נשכחת

היתרונות המרכזיים של מחנה סאמר סקול הם ברורים וידועים, אך נזכיר אותם כאן שוב בקצרה – סאמר סקול מהווה דרך אפקטיבית ביותר ללמידת השפה האנגלית, בראש ובראשונה מפני שמחנה זה נערך בסביבה דוברת אנגלית ובמשותף עם בני נוער מכל רחבי העולם, אשר השפה היחידה עוברם לתקשר אחד עם השנייה היא כמובן – אנגלית. לכן, את החומר הנלמד במהלך היום מתרגלים הילדים ובני הנוער בצורה ישירה ומידית. הדרך היעילה ביותר ללמידת שפה היא באמצעות השימוש המיידי והנרחב בה, וזה בדיוק מה שמקבלים משתתפי הסאמר סקול.

בנוסף, מדובר כמובן בחוויה מהנה ובלתי נשכחת עבור כל בן/ת נוער – טיסה לחו"ל, הכרת חברים חדשים מכל רחבי העולם, כמה ימים טובים של טיולים מרגשים באטרקציות תיירות מקומיות ועוד. האפשרות להכיר ולתקשר עם חברים חדשים בשפה האנגלית מתגלה כחוויה מעצימה וחיובית ביותר כמעט בכל המקרים.

המקום הטבעי ביותר ללמוד בו אנגלית

מחנות סאמר סקול נערכים בעיקר בכמה מדינות ספציפיות, ביניהן ארצות הברית, ספרד, צרפת ואנגליה. זו האחרונה מהווה מבחינות רבות את היעד הקלאסי, המקורי והאידיאלי עבור מחנה סאמר סקול. איזה מקום טוב ונכון יותר ללמידת אנגלית מאשר אנגליה?...

כאמור, אחד המאפיינים החשובים ביותר של סאמר סקול הוא העובדה כי הוא נערך במדינה זרה אליה מגיעים ילדים ובני נוער ממדינות רבות ושונות, כך שנוצרת סביבה תומכת ואופטימאלית לתקשורת באנגלית בין כולם. זהו הגורם המזרז והחשוב ביותר בלמידת שפה, וסאמר סקול יוצר בדיוק את הסביבה התומכת והממריצה הזו.

כאשר מדובר בסאמר סקול באנגליה, אנחנו מדברים כאן על המדינה בה נולדה ונוצרה השפה האנגלית, זו הנחשבת עד היום למחזיקה באנגלית הגבוהה והמוכרת ביותר.

מלבד להיותה מקור השפה האנגלית, מציעה אנגליה כמה מוקדים מרכזיים בהם נערכים סאמר סקול, ובמרכזים אלו קיימים התנאים הנוחים והמפנקים ביותר עבור באי ובאות המחנה, החל מאולמות ספורט ומשחקים ועד לכיתות לימוד וליציאה לימי כיף וטיולים באטרקציות התיירות המקומיות. המרכז של לונדון, לדוגמה, מהווה חוויה בלתי נשכחת עבור כל מי שזוכה לבקר בו, בטח ובטח כאשר מדובר בילדים ובני נוער הנמצאים במהלכו של מחנה קיץ מהנה ומלא ריגושים...