השר יריב לוין
השר יריב לויןצילום: אסתי דזיובוב/TPS

ראש צוות המו"מ מטעם הליכוד, השר יריב לוין, הבהיר בצהריים (ראשון) בפתח ישיבת המשא ומתן עם צוות המו"מ של כחול לבן, כי הוא עדיין מייצג את כל גוש הימין כגוש אחד.

"אנחנו מגיעים היום לישיבת המשא ומתן על פי הזמנת כחול לבן כאשר אנחנו מייצגים את כל גוש הימין המונה 55 ח"כים", אמר לוין.

לדבריו, "אנחנו מגיעים בהחלט ברצון טוב. כפי שאמרנו כל הזמן, אין שום דרך אחרת אלא ממשלת אחדות על פי מתווה נשיא המדינה, ולכן אנו חושבים שנכון היה לקיים מו"מ מהיר ומואץ כדי להגיע להסכם. רצינו לעשות את זה כשהמנדט היה בידינו, ואנחנו נכונים לעשות את זה גם כשהמנדט בידיו של בני גנץ".

"אני מתכוון להעלות בפתח הישיבה שני נושאים שלטעמי מחייבים תשובה והם הבסיס לכל הדיון", הוסיף גנץ, "לקבל סוף סוף תשובה האם כחול לבן מקבלת את מתווה הנשיא, שהוא הדרך היחידה להקים ממשלת אחדות, זו הדרך הנכונה לבחור בה כדי להקים ממשלה. השאלה השניה היא האם המו״מ שמתקיים כאן הוא אכן מו״מ אמיתי, או שזו כסות והצגה כאשר המו״מ מתקיים בעצם במקום אחר עם איימן עודה ועם הרשימה המשותפת להקמת ממשלת מיעוט".

"כל אזרח במדינת ישראל, ויש הרבה אזרחים מודאגים היום, רוצה לקבל תשובה חדה וברורה האם פניה של כחול לבן לממשלת אחדות רחבה, או פניה לקיים כאן 'כאילו' מו"מ, ולקיים מו"מ אחר עם איימן עודה כדי להקים ממשלת אחדות שבה תהיה אחדות בינם לבין הרשימה המשותפת, ולא בין כלל עם ישראל ובין כלל המפלגות שמאמינות במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. אלה שתי השאלות שנציג בפתח הישיבה ואני מקווה שסוף סוף נקבל עליהן תשובות", עקץ לוין.