פגישת צוותי המו"מ
פגישת צוותי המו"מצילום: דוברות

הסתיימה פגישת צוותי המשא ומתן הקואליציוני של מפלגות כחול לבן והליכוד שנערכה בצהריים (ראשון) בכפר המכביה ברמת גן.

מטעם הליכוד השתתפו בפגישה ראש צוות המו"מ של המפלגה השר יריב לוין ועו״ד מיכאל ראבילו, ומטעם כחול לבן, ד"ר יורם טורבוביץ ושלום שלמה.

הפגישה נערכה לקראת פגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ שצפויה להתקיים הערב בקריה בתל אביב.

בתום הפגישה נמסר מכחול לבן, "הפגישה התקיימה ברוח טובה, ובמהלכה ביקשו צוותי המו״מ של כחול לבן לתאם פגישות המשך כבר לימים הקרובים בכדי לדון באפשרויות להרכבת הממשלה וקווי היסוד, על בסיס ההבנה, שהמנדט נמצא כרגע בידי יו״ר כחול לבן, רא״ל במיל׳ ח״כ בני גנץ, ולכן הוא ראש הממשלה המיועד".

עוד נמסר מכחול לבן: "הליכוד, המשיך להתעקש לאורך הפגישה שהוא מייצג את בלוק החסינות של ה-55, ואינו מוכן לשום פשרה בנושא".

מהליכוד נמסר עם תום הפגישה, "ישיבת צוותי המו״מ הסתיימה כעת. השר יריב לוין שב והדגיש כי הצוות מייצג את כל 55 חברי גוש הימין".

בליכוד ציינו עוד, "במענה לשאלת נציגי צוות המו״מ של גוש הימין, סירבו נציגי כחול לבן פעם נוספת לקבל את מתווה נשיא המדינה, שהוא הדרך היחידה להקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה. בנוסף, הזהיר השר לוין מפני הקמת ממשלת מיעוט הנשענת על המפלגות הערביות בהיותה מסוכנת לישראל. נציגי כחול לבן סירבו להתחייב כי לא יקימו ממשלת מיעוט מסוכנת זו".

"הצדדים הסכימו להמשיך בשיחות, והשר לוין הביע תקווה כי בישיבות הבאות תשתנה הגישה של כחול לבן, תיזנח האופציה הסהרורית של הקמת ממשלת מיעוט בתמיכת המפלגות הערביות, יתקבל מתווה הנשיא והדיונים יהיו מעשיים ומהירים", הדגישו בליכוד.