הפגנה בברצלונה
הפגנה בברצלונהצילום: רויטרס

למעלה מ-80 אלף בני אדם הפגינו היום (ראשון) בעד הישארותה של קטלוניה בספרד ונגד הבדלנות.

ההפגנה נערכה לאחר ש-350 אלף בני אדם הפגינו ביום שבת ברחובות ברצלונה בעקבות החלטת בית המשפט לכלוא את מנהיגי תנועת ההיפרדות מספרד, שהובילו את המהלך לעצמאות קטלוניה לפני כשנתיים.

ההפגנה היום אורגנה על ידי ארגון הגג של מפלגות פוליטיות וגופים אזרחיים הפועלים להמשך הישארותה של קטלוניה בתחומי ספרד ומתנגדים להיפרדות מספרד. מארגני ההפגנה טענו כי נכחו בה 400 אלף משתתפים, בעוד משטרת ברצלונה הודיעה כי 80 אלף בני אדם לקחו חלק בהפגנה.

ההפגנה התקיימה תחת הסיסמא "בעד הדו קיום, דמוקרטיה וקטלוניה. מספיק!". ההפגנה זכתה לגיבוי של המפלגה הסוציאלסיטית, מפלגת העם השמרנית, ומפלגת האזרחים הנחשבת לימין-מרכז.

עשרות האלפים שלקחו חלק בהפגנה להישארותה של קטלוניה בספרד נשאו את דגלי ספרד וקטלוניה וכן שלטים עליהם נכתב "גם אנחנו קטלונים!".

כאמור, ההפגנה התקיימה לאחר שביום שבת הפגינו 350 אלף מתושבי קטלוניה בעד היפרדותה של קטלוניה מספרד, כאשר שעות ספורות לאחר ההפגנה התפתחו עימותים אלימים בין המפגינים לכוחות המשטרה הגדולים שהיו במקום.

סקרים אחרונים מראים כי 44 אחוזים מתושבי קטלוניה תומכים בהיפרדות מספרד, בעוד 48.3 אחוזים מתנגדים לה ותומכים בהישארות בספרד. בחודש אוקטובר 2017 עמד שיעור התמיכה בהיפרדות מספרד בשיא של 48.7 אחוזים.